Деклараційна кампанія - 2018

Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

Федерація футболу

На допомогу захисникам Батьківщини!



У суб’єктів декларування з’явилась можливість подавати повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента в електронному вигляді за допомогою програмних засобів Реєстру

Шановні колеги!

 Інформуємо Вас про те, що тепер у суб’єктів декларування з’явилась можливість подавати повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента в електронному вигляді за допомогою програмних засобів Реєстру.

   Завдяки модернізації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстру декларацій) відтепер суб’єкти декларування можуть подавати повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента ними або членами їхньої сім’ї не тільки в паперовому, але й в електронному вигляді (наказ від 17.12.2020 № 574/20).

    Така можливість уже передбачена в особистому кабінеті в Реєстрі декларацій.

Інформування Національного агентства про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента передбачено  ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції».

 

Як декларувати подарунки?

ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

У зимові свята, певно, кожен з нас із радістю отримує подарунки від родичів та знайомих. Проте, якщо на вас поширюється дія Закону «Про запобігання корупції», приймаючи подарунок слід врахувати встановлені Законом обмеження.

Так, керівникам установ забороняється приймати подарунки від своїх підлеглих, а депутатам, головам міст, сіл та селищ під час виконання своїх обов’язків – від виборців.

Родичі та близькі особи публічного службовця можуть дарувати йому подарунки будь-якої вартості. Однак, вартість подарунків від інших осіб не може перевищити 1 прожитковий мінімум (ПМ) – у 2021 році це 2270 грн. При цьому загальна сума подарунків посадовцю за рік не може перевищувати 2 ПМ – 4540 грн.

Як декларувати подарунки?

Подарунок, вартість якого перевищує 5 ПМ (11 350 грн (у 2021 році) та 10 510 грн (у 2020 році), підлягає відображенню у щорічній декларації.

До того ж, якщо ваш подарунок коштує більше 100 ПМ (227 000 грн (у 2021 році) та 210 200 грн (у 2020 році), то цілком можливо, що його потрібно буде внести не у один розділ декларації. Наприклад, якщо 31 грудня 2020 року близька особа подарувала вам ювелірну прикрасу, вона вказується як у розділі 5 «Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)», так і в розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації.

Вам подарували гроші в якості подарунка? Не забудьте їх задекларувати, якщо розмір таких подарунків від однієї особи (групи осіб) сукупно протягом року, перевищив 5 ПМ.

Нагадуємо, що триває кампанія декларування-2021. Останній день для подання щорічної декларації - 31 березня 2021 року.

Шановні колеги!

Шановні колеги!

Щоб точно ви могли уникнути ненавмисних помилок у декларації, які можуть стати причиною притягнення до відповідальності, розповідаємо про найбільш розповсюджені з них:

Декларант не зазначає права користування об’єктом нерухомого майна, в якому він та/або член сім’ї зареєстрований, однак не володіє ним на праві власності.

Декларант вказує права користування приватним будинком і водночас не зазначає про право користування земельною ділянкою під ним.

    Декларант зазначає певний об’єкт в одному розділі й не зазначає пов’язаної з ним інформації в іншому.

Наприклад, у розділі 15 «Робота за сумісництвом суб’єкта декларування» вказано про відсутність об’єктів для декларування, а в розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» зазначено відомості про отримання доходів у вигляді заробітної плати за іншим місцем роботи.

Або відображає відомості про придбання об’єкта нерухомості, але не вказує інформацію про укладення відповідного правочину. Чи зазначає подаровану нерухомість в 3 розділі «Об’єкти нерухомості», проте не зазначає інформацію про подарунок у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки».

Докладніше про ці та інші типові помилки, а також рекомендації щодо того, як їх виправити, читайте за посиланням: https://bit.ly/35ejedP

У кінці 2020 року НАЗК оновило Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

 

У кінці 2020 року НАЗК оновило Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (Реєстр декларацій).

Ми прагнули зробити Реєстр більш зручним і зрозумілим для користувачів, а роботу з ним комфортною як для суб’єктів декларування, які подають до Реєстру електронні документи, так і користувачів його публічної частини.

Розповідаємо детальніше про основні переваги оновленого Реєстру декларацій:

. Зручний пошук декларацій у публічній частині Реєстру:

додано наскрізний пошук по вмісту всіх поданих документів до Реєстру (чекбокс «шукати скрізь» біля поля для пошуку). Це дає можливість пошуку декларацій за будь-яким об’єктом декларування. Так, наприклад, за ключовим словом «Мерседес» можливо знайти всі декларації осіб, які задекларували транспортні засоби цієї марки;

    після відкриття у публічній частині Реєстру будь-якої декларації можливо одразу, без додаткового пошуку, переглянути інші документи цього суб’єкта декларування: додано блок «Інші документи суб'єкта декларування», який містить посилання на всі документи, які декларант подавав до Реєстру.

 

. Зручніша робота з кваліфікованим електронним підписом (КЕП) та вхід до Реєстру декларацій:

відтепер авторизуватися можна з використанням КЕП (у тому числі на захищеному носії) на сторінці входу до Реєстру (https://portal.nazk.gov.ua/), а також з використанням Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA;

можливо використовувати декілька КЕП для входу до Реєстру. Якщо при зміні КЕП ідентифікаційні дані суб’єкта декларування не змінились (прізвище, ім’я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків), не потрібно проводити процедуру зміни КЕП у Реєстрі;

    якщо ідентифікаційні дані у КЕП змінились, а також змінилась електронна поштова скринька декларанта, додано можливість отримати доступ до персонального електронного кабінету в Реєстрі за допомогою процедури «Я змінив поштову скриньку».

 

    . Спрощено комунікацію з уповноваженими особами НАЗК, які перевіряють декларації. Суб’єкт декларування може у персональному електронному кабінеті Реєстру додавати файли у форматах .jpeg, .jpg, .png, .bmp, .pdf до повідомлень уповноваженим особам НАЗК, які проводять повну перевірку їхніх декларацій.

 

    . Також, як ми вже повідомляли, тепер персональні дані в чернетках документів не зникають. Тому суб’єкт декларування може заповнювати документи з різних пристроїв та з різними КЕП. При створенні нової декларації на основі попередньої забезпечено перенесення персональних даних суб’єктів декларування до нового документа незалежно від комп’ютера, на якому вони працюють із Реєстром.

 

У разі виникнення питань при поданні декларації ви можете зателефонувати до Контакт-центру: +38(044)200–06–94. Консультації надаються в робочі дні з понеділка по п’ятницю з 9:00 до 18:00.

Якщо у вас виникатимуть технічні питання при роботі з Реєстром декларацій, просимо направляти їх на email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

 

1 січня — старт кампанії декларування-2021!

1 січня 2021 року розпочинається щорічна кампанія декларування, яка триватиме до 31 березня 2021 року.

Нагадуємо, як можливо отримати роз’яснення для заповнення декларації:

Ознайомтеся з роз’ясненнями щодо заповнення декларацій у базі знань за посиланням: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/. Працює зручний пошук за ключовим словом.

Для отримання технічної допомоги щодо роботи з Реєстром зверніться за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або заповніть форму зворотнього зв’язку на нашому сайті: https://bit.ly/38H1zME.

    Нагадуємо, що через набуття чинності закону, який частково відновлює повноваження НАЗК, ви знову можете подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані в електронному вигляді в Реєстрі декларацій.

Законом України  « Про запобігання корупції»  передбачено чотири типи декларацій суб’єкта декларування:

1) щорічна декларація – декларація, яка подається відповідно до частини першої статті 45 Закону у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація;

2) декларація суб’єкта декларування, який припиняє відповідну діяльність (декларація перед звільненням) – декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах «а» та «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону.

Декларація «перед звільненням» охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб’єктом декларування;

3) декларація після звільнення – декларація, яка подається відповідно до абзацу другого частини другої статті 45 Закону з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншу діяльність, зазначену у підпунктах «а» та «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація;

4) декларація кандидата на посаду – декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону до призначення або обрання особи на посаду. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади, якщо інше не передбачено законодавством.

Щодо останнього типу декларації звертаємо увагу на окремі особливості. Зокрема, йдеться про частину п’яту статті 25 Закону України «Про державну службу», зважаючи на зміст якої, особа, яка перемогла у конкурсі на посаду державної служби категорій «Б» та «В», подає декларацію, за минулий рік, перед призначенням лише у разі, якщо декларацію за минулий рік вона не подавала раніше. Іншими словами, якщо переможець вже подавав до цього декларацію будь-якого типу за минулий рік, додатково подавати декларацію не вимагається.

Якщо особа стає переможцем конкурсу на декілька посад в одному органі і раніше не подавала декларацію за минулий рік, вона подає одну декларацію кандидата на посаду, вказуючи посаду, на яку має намір бути призначеною.

Якщо декларація кандидата на посаду була подана, наприклад, у січні 2020 року і охоплювала попередній звітний рік, а особу було призначено на посаду до 1 квітня 2020 року, то особа має обов’язок подати щорічну декларацію за 2019 рік.

Інша особливість стосується осіб, зазначених у підпункті «в» пункту 2 частини першої статті 3 Закону, які подають в установленому Законом порядку декларацію за минулий рік у разі входження до складу конкурсної або дисциплінарної комісії, утвореної відповідно до законів України «Про державну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування», інших законів України, Громадської ради доброчесності, утвореної відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів». Такі особи повинні подати декларацію кандидата на посаду протягом десяти календарних днів після входження (включення, залучення, обрання, призначення) до складу відповідної комісії, Громадської ради доброчесності.

Рішення Конституційного Суду дозволило топ-посадовцям не подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані

Конституційний Суд України (КСУ) звільнив топ-посадовців від зобов’язання повідомляти про суттєві зміни у майновому стані. Таке рішення КСУ прийняв 27 жовтня 2020 року, визнавши неконституційними частини другу, третю статті 52 Закону України “Про запобігання корупції”. 

Допоки питання не буде врегульовано, на сайті Реєстру декларацій неможливо подати повідомлення про суттєві зміни у майновому стані

Це означає, що відтепер суспільство не бачитиме інформацію про значні зміни у статках топ-посадовців. 

“Громадяни мають право знати, а не здогадуватися, про статки посадовців. Звільнення від зобов’язання повідомляти про суттєві зміни в майновому стані — це “зелене світло” чиновникам приховати свої статки, уникнути відповідальності та продовжувати діяти у приватних інтересах, замість працювати на благо держави за гроші платників податків”, — заявив Голова Національного агентства з питань запобігання корупції .

До рішення КСУ службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, були зобов’язані в електронній формі протягом 10 календарних днів з моменту отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку повідомити про це до НАЗК. Суттєвою зміною в майновому стані вважаються дохід, майно або видаток (витрата), що перевищують 105 100 грн (станом на 2020 рік).

Одночасно інформуємо, що на виконання Розпорядження Кабінету Міністрів України від 29.10.2020 № 1363-р  НАЗК відкрило цілодобовий доступ до публічної частини Єдиного державного реєстру декларацій.

Також НАЗК забезпечено доступ до інформації, необхідної для проведення передбаченої Законом спеціальної перевірки.

Це тимчасове рішення дозволяє проводити спеціальні перевірки та розблокувало призначення осіб, які претендують на зайняття посад в органах влади та місцевого самоврядування.

Конституційний Суд України (КСУ) підірвав фундамент антикорупційної системи. 

Через Рішення КСУ тисячі осіб залишаться непокараними за брехню в деклараціях. 

Повідомлення від громадян про корупцію не можуть бути прийняті Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) для розгляду.

НАЗК зазначає: якщо Рішення КСУ не буде змінено, це може призвести до скасування всіх наступних законодавчих ініціатив, покликаних відновити антикорупційну систему.

Варто також зазначити, що жоден закон уже не зможе допомогти у вирішенні таких наслідків Рішення КСУ:

  • Вищий антикорупційний суд України змушений закрити наявні справи. 
  •  Правоохоронні органи припиняють розслідування. Кримінальні справи про неправдиві дані в деклараціях за 2017–2019 роки так і залишаться лише набором даних.

 

Як працювала система антикорупційних органів до рішення КСУ

Нещодавнє рішення Конституційного Суду вплинуло не лише на НАЗК, а й на всю систему антикорупційних органів.

Важливо, що антикорупційна система не може працювати ефективно, якщо якийсь із її елементів було пошкоджено.

Тож нагадуємо, як працювали антикорупційні органи в частині формування політики та запобігання корупції, розслідувань корупційних злочинів та притягнення до відповідальності. 

Дізнатися, чим займається кожен антикорупційний орган та про міжнародні антикорупційні практики можна за допомогою зображень:

 

Антикорупційна система на паузі

Завдяки ініціативі Президента та Уряду було тимчасово відновлено доступ до Реєстру декларацій та розблоковано проведення спецперевірок.

Однак наслідки шкоди, завдані  антикорупційній системі, залишаються неймовірними. Так, через рішення КСУ:

– Електронні декларації фактично не можуть бути перевірені.

– Звільнено від відповідальності тисячі осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

– НАЗК заборонено розглядати заяви про корупцію. Тобто питання викривачів знаходиться під загрозою.

– Заборонено притягати до адміністративної та дисциплінарної відповідальності всіх осіб, які вчинили корупційні правопорушення та займають відповідальне та особливо відповідальне становище (судді, прокурори, народні депутати, тощо).

– НАЗК не може перевіряти звіти політичних партій, а отже фінансувати їх.

Більше того, фактично було дозволено безкарно «брехати» в деклараціях. Головне, щоб це було на суму більшу, ніж 525,5 тис. грн.