Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

"Урядова гаряча лінія"

На допомогу захисникам Батьківщини!



При отриманні подарунку – задекларуйте його

Спадщина та подарунки, відповідно до положень Податкового кодексу, оподатковуються за нульовою ставкою, якщо вони отримані від члена сім’ї першого ступеня споріднення (чоловік, дружина, батьки та діти) або ж отримані інвалідом І групи чи особою, яка має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, чи дитиною-інвалідом. В іншому випадку ставка податку становить 5%.

Якщо ж спадщину чи подарунок отримує спадкоємець від спадкодавця-нерезидента або спадкоємець-нерезидент від спадкодавця-резидента, ставка податку буде становити 15 або 20%. Громадяни, які отримали спадщину чи подарунок, зобов’язані задекларувати такі доходи до 1 травня та до 1 серпня сплатити з таких доходів відповідну суму податку.

Для комфортного звітування громадян протягом січня-квітня 2016 року центри обслуговування платників податків працюватимуть за подовженим режимом роботи, при цьому подати декларацію можна буде також й у вихідні дні. У разі необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації та допомогу в заповненні декларації.

Також нагадуємо, що з 1 січня 2016 року запроваджено нову форму декларації про майновий стан і доходи, в якій об’єднано звітність по податку на доходи фізичних осіб та військовому збору. Враховуючи це, за результатами 2015 року податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб та військового збору визначатимуться в одній податковій звітності.

Переяслав-Хмельницька ОДПІ

Про проведення перевірок у 2016 році

Державна фіскальна служба України листом від 01.02.2016 № 3069/7/99-99-22-04-02-17 в зв’язку з набранням чинності 01 січня 2016 року Законом України від 24 грудня 2015 року №909-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» роз’яснила зміни в податковому законодавстві щодо проведення перевірок.

Зокрема, внесені зміни до підпункту 78.1.1 пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу виключили можливість проведення перевірок з питань дотримання податкового законодавства у разі, якщо отримано податкову інформацію або за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового законодавства. Поряд з цим в листі зазначено, що у разі отримання контролюючим органом податкової інформації, яка свідчить про порушення платником податків податкового законодавства, організацію та проведення документальних позапланових перевірок доцільно здійснювати на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу

Лист Державної фіскальної служби України від 01.02.2016 №3069/7/99-99-22-04-02-17 розміщено за адресоюhttp://sfs.gov.ua/yuridichnim-osobam/podatkoviy-kontrol/listi-dps/235142.html

Переяслав-Хмельницька ОДПІ

 

Плата за землю - це складова податку на майно

Відповідно до Податкового кодексу України з 01 січня 2015 року плата за землю - це місцевий податок, який є однією із складових податку на майно.

Місцеві податки і збори встановлюються рішеннями, які в межах повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Розділом XIII Кодексу передбачено граничний розмір ставок земельного податку, у розрізі категорій земельних ділянок ставки визначаються рішенням місцевої ради.

Поряд з цим, відповідно до ст.73 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Переяслав-Хмельницька  ОДПІ звертає увагу, що відповідно до п.287.1 ст.287 Кодексу власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом України від 07 липня 2011 року №3613-VI «Про Державний земельний кадастр». Дані Державного земельного кадастру згідно з п.286.1 ст.286 Кодексу є підставою для нарахування земельного податку.

Розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного законодавства, вирішення земельних спорів тощо належить виключно до повноважень сільських, селищних та міських рад.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди. Інформація про укладені нові договори та внесені зміни до існуючих надходить до контролюючих органів від  виконавчої влади та органів місцевого самоврядування повинні.

Слід відмітити, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3% нормативно-грошової оцінки та не може перевищувати 12%.

Платники плати за землю (орендної плати ), крім фізичних осіб самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації разом з нею подається довідка (витяг) про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки , а надалі така довідка надається у разі затвердження нової нормативно-грошової оцінки землі.

Податкове зобов’язання щодо плати за землю (орендної плати) сплачується рівними частками за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Суб’єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації такого права.

Переяслав-Хмельницька ОДПІ

Страхувальник, у разі припинення господарської діяльності, зобов’язаний подати до дати зняття з обліку звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску

Відповідно до ст. 59 Господарського кодексу України припинення господарської діяльності здійснюється відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон №755).

Пунктом 8 розд. ІV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 р. №1162 (далі – Порядок №1162), визначено, що для платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на яких поширюється дія Закону №755, після надходження від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи або повідомлення про закриття відокремленого підрозділу із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, якщо на дату отримання такого повідомлення відсутній борг та закриті інтегровані картки такого платника, контролюючий орган знімає платника єдиного внеску з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку. Дані про зняття з обліку платника єдиного внеску контролюючим органом передаються до державного реєстратора.

Після проведення остаточного розрахунку платниками єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону №755, контролюючий орган знімає їх з обліку та вносить відповідні записи до реєстру страхувальників із зазначенням дати та підстави зняття з обліку (п. 5 розд. V Порядку №1162).

Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників.

Відповідно до п. 9 розд. ІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 р. №435 (далі – Порядок №435), у разі припинення без правонаступника або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальник зобов’язаний подати звіт за останній звітний період до дати державної реєстрації припинення та звіти за попередні звітні періоди, якщо вони не подавались.

Якщо при припиненні страхувальника є правонаступник, звіт до фіскального органу подається правонаступником, якщо правонаступництво підтверджено установчими документами із зазначенням правонаступника (п. 10 розд. ІІ Порядку № 435).

Переяслав-Хмельницька ОДПІ

 

Змінено об’єкт оподаткування транспортним податком

Переяслав-Хмельницька ОДПІ звертає увагу власників легкових автомобілів, що у зв’язку із внесеними змінами до Податкового кодексу України, які набрали чинності з 1 січня, змінено базу оподаткування транспортним податком.

Зокрема, раніше діючу норму, де «об’єктом оподаткування визначались легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мали об’єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.» було замінено на «об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року».

Перелік авто, вартість яких перевищує 750 мінімальних зарплат, визначається за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та публікується на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України. Вже зараз, кожен охочий відвідувач сайту Мінекономрозвитку може скористатись вказаним сервісом та перевірити у відповідному банері середньоринкову вартість авто.

Нагадаємо, платниками транспортного податку у 2016 році є фізичні та юридичні особи, в тому числі, нерезиденти. Ставка податку не змінилась та складає 25 тис. грн. на рік за кожен автомобіль.

Переяслав-Хмельницька ОДПІ

 

Київська митниця ДФС: за нас говорять цифри держбюджету

Київською митницею ДФС у лютому(станом на 23.02.2016) забезпечено перерахування до державного бюджету митних податків на 2,6 млрд. гривень.Індикативні показники на лютий вже виконані на 101,2 %.

Основними бюджетоформуючими товарами, митне оформлення яких здійснювалось у лютому в зоні діяльності Київської митниці були: «автомобілі легкові» – сплачено митних податків на 452,2 млн. грн.; «засоби захисту рослин» - 425,5 млн. грн.; «лікарські засоби» – 126,8 млн. грн.; «насіння соняшнику» – 87,4 млн. грн.;  «кукурудза» –81,1 млн. гривень.

В порівнянні з січнем, у лютому 2016 року забезпечено збільшення надходжень митних податків до державного бюджету на 643,9 млн.грн. (+32,2%).

Сплата митних податків у лютому цього року перевищили лютий минулого року  на 734,5 млн. грн. (+38,5%).

ГУ ДФС у Київській області

До уваги платників ПДВ!

Особливості заповнення податкової декларації з ПДВ викладено у Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року №21 „Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість”.

При заповненні додатка 2 до податкової декларації з ПДВ „Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)” в колонці 2 табличної частини зазначається індивідуальний податковий номер (ІПН) платника податку постачальника, а при формуванні від’ємного значення за рахунок сум ПДВ, сплачених при ввезенні товарів на митну територію України, – власний ІПН платника податку (покупця).

 

Переяслав-Хмельницька ОДПІ

Більше 2,2 млн. грн. військового збору перерахували платники податків Переяслав-Хмельницької ОДПІ до держбюджету

Станом на  01.02.2016 року суб’єкти господарювання, які перебувають на обліку Переяслав-Хмельницькій ОДПІ, сплатили 2220,4 тис. грн. військового збору., що на 0,9 млн.грн. більше січня 2015 року.

Нагадуємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні, податкові агенти. Кошти, які надходять до бюджету від військового збору, призначені активізувати обороноздатність нашої держави. Крім того, вони будуть спрямовуватись на відбудову зруйнованих територій та підтримку біженців.

Справляння військового збору продовжено до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Цей обов’язковий платіж запроваджено за ставкою 1,5 відсотка від об’єкта.

Для фізичної особи-підприємця на загальній системі оподаткування об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи-підприємця. Платники самостійно розраховують військовий збір від чистого оподатковуваного доходу, який відображають в річній податковій декларації.

 

Переяслав-Хмельницька ОДПІ