Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

"Урядова гаряча лінія"

На допомогу захисникам Батьківщини!



Порушення при виплаті заробітної плати призводять до додаткових нарахувань в бюджет на Київщині

«З початку року працівниками Міндоходів Київщини, за результатами проведених перевірок та встановлених порушень податкового законодавства при виплаті заробітної плати, донараховано 12,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб», - повідомив  начальник ГУ Міндоходів у Київській області Олег Нізенко.

Лише при проведенні перевірки одного з суб’єктів господарювання Білоцерківського району, донараховано 1,2 млн. гривень. До порушення призвела виплата коштів на карткові рахунки фізичним особам без утримання податку на доходи фізичних осіб.  При цьому, в підтвердження статусу фізичної особи-підприємця, який є законодавчою підставою для неутримання податку, не надано копій свідоцтв про державну реєстрацію, свідоцтв платника єдиного податку, довідок про взяття на облік за формою 4-ОПП.

До уваги підприємців на загальній системі оподаткування!

Затверджено нову форму книги обліку доходів і витрат

 

Фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування  зобов’язані зареєструвати нові книги обліку доходів та витрат в державній податковій інспекції за місцем своєї реєстрації.

Ведення Книги обліку доходів і витрат є обов’язковим. Записи здійснюються у Книзі за підсумком робочого дня на підставі первинних документів про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Зазначимо, що такі підприємці мають можливість вибрати порядок ведення Книгу обліку доходів та витрат - в паперовому чи в електронному вигляді.

Якщо обрано ведення Книги обліку доходів та витрат в паперовому вигляді, то її обов’язково необхідно зареєструвати в податковій інспекції за місцем своєї реєстрації. Для електронної форми ведення Книги, підприємцю необхідно отримати посилені сертифікати відкритих ключів.

Нагадаємо, для безкоштовного отримання “електронного ключа”, необхідно звернутися у відділення Акредитованого центру сертифікації ключів, які діють у Центрах обслуговування платників: при ГУ Міндоходів у Київській області (м. Київ, вул. Народного ополчення 5-А) та Білоцерківській ОДПІ (м. Біла Церква, бульвар 50-річчя Перемоги, 12).

Нова форма Книги обліку доходів і витрат затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 №481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи - підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.10.2013 за №1686/24218.

                                                                                   ГУ Міндоходів у Київській області

 

 

 

Упередження проявів корупції в органах Міндоходів Київщиниhttp://kyivobl.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-120780.html

 

 Як повідомив начальник управління внутрішньої безпеки Головного управління Міндоходів у Київській області Сергій Щербинін, з метою протидії корупції в Міндоходів Київської області та вжиття дієвих заходів, направлених на профілактику і попередження корупційних діянь, а також злочинів у сфері службової діяльності, в т.ч. хабарництву, праціниками управління з початку 2013 року проведено 409 профілактичних заходи.

Проведено 112 службових перевірок та розслідувань, за результатами яких з боку працівників Міндоходів Київщини встановлено ряд порушень. На адресу керівництва Міндоходів Київщини направлено 24 подання про усунення виявлених порушень та вжиття заходів реагування.

 Для прийняття рішення до правоохоронних органів направлено 62 матеріали. За результатами їх розгляду відносно працівників Міндоходів Київської області, за матеріалами УВБ розпочато 26 кримінальних проваджень.

 У випадку проявів протиправних та корупційних дій з боку працівників Головного управління Міндоходів у Київській області необхідно телефонувати за номером «Пульсу» (044) 284-00-07, зазначив С.Щербинін. Лінія працює цілодобово: у робочій час інформацію про корупційні та інші неправомірні дії приймають працівники, а у позаробочий - інтерактивний автовідповідач.

 

На Київщині більше 2 тис. власників нерухомості провели звірку майнаhttp://kyivobl.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-120942.html

Територіальними органами ГУ Міндоходів у Київській області надіслано майже 4,2 тис. запрошень власникам житлової нерухомості щодо звірки кількості об'єктів житлової нерухомості та розмірів їх житлової площі. Половина яких таку звірку вже провели.

Громадяни не лише перевіряли відповідність своїх даних, зазначених у документах про право власності, до наявної інформації у базі даних Міндоходів, а й визначали „пільгові” розміри майна.

Згідно із законодавством, власники мають пільгу зі сплати податку на нерухомість, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир –120 м.кв., будинків –250 м. кв., квартир і будинків –370 м. кв.

Під час звірки громадяни мали змогу визначити розміри такого майна, а також розрахувати суму податку на нерухомість, яку потрібно буде сплатити за ті метри, на які пільга не поширюється.

Провести звірку громадяни за власним бажанням можуть включно до 31 грудня 2013 року. Якщо звірка не буде проведена, то податок буде нараховуватися відповідно до тієї інформації, яка наявна в Міндоходів.

Нагадаємо, що з 1 січня 2013 року вступила в силу норма Податкового кодексу, згідно з якою житлова нерухомість, яка перебуває у власності як фізичних, так і юридичних осіб (у тому числі і нерезидентів), обкладається податком.

 

Оперативні та слідчі підрозділи фінансових розслідувань Міндоходів Київщини на сторожі державних інтересівhttp://kyivobl.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-120996.html

З початку року, за участю оперативних підрозділів попереджено 18 випадків необґрунтованої заяви на відшкодування ПДВ з бюджету на 26,3 млн. грн., за цими фактами розпочато 16 досудових розслідувань.

Також, працівниками припинено діяльність 2 «конвертаційних центрів» та діяльність 6-ти підпільних цехів по незаконному виготовленню підакцизних товарів.

З незаконного обігу вилучено товарно–матеріальних цінностей на 82 млн. грн., в т.ч. підакцизних товарів на суму близько 39 млн. грн, в тому числі спирту на 8,6 млн. грн., лікеро-горілчаних виробів на 2,3 млн. грн., тютюнових виробів на 23,8 млн. гривень.

 За поточний рік працівниками оперативних та слідчих підрозділів фінансових розслідувань  Міндоходів  Київщини здійснювалися досудові розслідування по 519 кримінальних провадженнях. З їх загальної кількості - 167 вже закінчено, зупинено – 10, направлено за підслідністю – 54, приєднано до інших – 135 проваджень.

По кримінальних провадженнях, зареєстрованих в Єдиному реєстрі досудових розслідувань вже відшкодовано завданих державі збитків на суму понад  29,5 млн. грн., накладено арештів на майно на суму понад 19 млн. грн., заявлено цивільних позовів на суму понад 25 млн. гривень.

 

За рішенням судів, на Київщині до бюджету надійшло майже 16 млн.грн.http://kyivobl.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-120943.html

Така сума перевищила на 2,5 млн. гривень аналогічні надходження минулого року.

На користь органів Міндоходів Київської області задоволено 790 позовів на суму майже 752 млн. гривень, що складає 77 % від загальної суми розглянутих справ. 

В судових органах з початку року перебувало 37 справ на суму 2,5 млрд. грн. за позовом платників до ГУ Міндоходів у Київській області про відшкодування ПДВ. З них за результатами розгляду на користь платника податків вирішено 3 справи на суму 6,4 млн. грн., по 5 справах на суму 127, 9 млн. грн. рішення прийнято на користь ГУ Міндоходів у Київській області.

Порушення валютного законодавства – штраф у гривняхhttp://kyivobl.minrd.gov.ua/media-ark/news-ark/print-120941.html

Працівниками ГУ Міндоходів у Київській області під час проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства, а саме перевірки своєчасності та повноти проведення розрахунків по імпортним контрактам з нерезидентами одного з підприємств області встановлено несвоєчасне отримання товару по імпорту. Підприємству нараховані штрафні санкції в сумі майже 857 тис. грн., які сплачені до бюджету в повному обсязі.

Крім того, з початку 2013 року працівниками підрозділів податкового та митного аудиту органів Міндоходів Київщини за результатами проведених перевірок з питань дотримання вимог валютного законодавства України нараховано більше 24 млн. гривень.

 

На Київщині бюджет поповнюється за рахунок легалізації зарплати в “конвертах”

Одним з основних напрямків адміністрування податку з доходів фізичних осіб в органах Міндоходів Київської області є робота з суб’єктами господарювання – юридичними та фізичними особами, що виплачують найманим працівникам заробітну плату нижче законодавчо встановленого мінімального рівня та підприємцями, що не укладають з найманими особами трудові угоди, при цьому, виплачуючи заробітну плату «в конвертах».

Нещодавно, в ході проведення обстеження місця здійснення діяльності (заклад громадського харчування), працівниками Броварської ОДПІ було встановлено, що в процесі “процвітання” бізнесу, роботодавець “забув” офіційно оформити 8 громадян, праця яких приносила прибутки. Робітники отримали  заробітну плату в “конвертах”. Перевірка виявила факти приховування доходів від оподаткування за рахунок використання «не облікованої» готівки. До сплати в бюджет донараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі 200 тис. гривень. Матеріали перевірки передані до органів Прокуратури, Пенсійного фонду та Фонду зайнятості для прийняття рішення згідно законодавства  відносно підприємця, який приховав від оподаткування виплачену зарплату та значні суми отриманих доходів.

Всього з початку року проведено 138 перевірок суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату в “конвертах”. Зазначені суб’єкти господарювання використовували працю 1881 неоформлених належним чином працівників.

В результаті вжитих заходів по виявленим порушенням, до бюджету вже  додатково надійшло 2,6 млн. гривень.

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ МІНДОХОДІВ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ПЕРЕЯСЛАВ - ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБ’ЄДНАНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ МІНДОХОДІВ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ


Сплата єдиного внеску на час відпустки та за період хвороби

Фізичних осіб – підприємців, в тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та членів сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, щодо п.4 частини першої ст. 4 Закону про ЄСВ, визнано платниками єдиного внеску.

Сума єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, становить 34,7% суми, що визначається такими платниками самостійно для себе та членів сім'ї, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. Але сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за кожну особу (п.3 частини першої ст.7 Закону про ЄСВ).

Добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць на який нараховується заробітна плата (дохід) і є мінімальним розміром єдиного внеску та підлягає сплаті щомісяця.

Пунктом 295.5 ст. 295 Податкового кодексу визначено, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 календарних днів і більше.

Законом про ЄСВ не передбачено пільг зі сплати єдиног внеску підприємцями на час відпустки та за період хвороби.

Відповідно до п.12 ст.9 Закону про ЄСВ єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

  Отже, фізичні особи - платники єдиного податку першої і другої груп у період протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 календарних днів і більше, залишаються платниками за спрощеною системою оподаткування, відповідно мають обов'язок щодо сплати єдиного внеску незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні. 

 

 

 

Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи-підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядок її ведення.

Міністерством доходів і зборів України з метою створення комфортних умов ведення бізнесу в Україні зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2013 року за №1686/24218  наказ Міндоходів від 16.09.2013 №481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи-підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення» (далі - Наказ №481).

Наказом №481 передбачено нові вимоги щодо ведення Книги обліку доходів і витрат (далі – Книга), а саме: фізичні особи – підприємці у затвердженій формі Книги не проводять інвентаризацію залишків товарів на початок та кінець року, відсутня також вимога ведення Книги найманими особами, які перебувають у трудових відносинах із фізичними особами – підприємцями.

Крім того, фізичним особам - підприємцям, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – самозайняті особи), надано право самостійного вибору ведення Книги в електронному або паперовому вигляді.

Програмне забезпечення щодо ведення само зайнятими особами Книги в електронному вигляді буде реалізоване у електронному сервісі «Електронний кабінет платника податків» в режимі «Ведення книг обліку доходів і витрат та книги обліку доходів в електронному вигляді та формування відповідної податкової декларації», який знаходиться на стадії розробки та тестування.

Звертаємо увагу, що відповідно до п.2 Наказу №481 скасовується наказ ДПС України від 24 грудня 2010 року №1025 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи-підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення» (далі – Наказ №1025) та згідно п.4 наказу №481 він набирає чинності з дня його офіційного опублікування 18.10.2013 року.

Разом з цим, фізичні особи – підприємці відповідно до п.177.5 ст.177 Податкового кодексу України, подають до територіального органу за основним місцем обліку податкову декларацію за результатами календарного року. Враховуючи, що така декларація за 2013 рік заповнюється на підставі даних Книг обліку доходів і витрат, які велись за формою згідно наказу №1025, вважаємо за доцільне рекомендувати само зайнятим особам, які здійснювали протягом 2013 року облік доходів і витрат у Книзі відповідно до Наказу №1025, продовжити її ведення до закінчення поточного року.    

                                                                                                                                                                                         Інформаційно-комунікаційний сектор

Переяслав–Хмельницької ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській обасті.