Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

"Урядова гаряча лінія"

Федерація футболу

На допомогу захисникам Батьківщини!



Внесено зміни до Земельного кодексу України щодо проведення земельних торгів

Законом, зокрема, встановлюється, що земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та їх виконавцем. Фінансування організації та проведення земельних торгів здійснюється організатором земельних торгів або їх виконавцем відповідно до договору, укладеного між ними, у тому числі за рахунок реєстраційних внесків учасників земельних торгів.

Витрати (видатки), здійснені організатором або виконавцем земельних торгів на їх проведення, відшкодовуються йому переможцем земельних торгів.

Документ містить також норму, відповідно до якої фізичні та юридичні особи, які до дня   набрання чинності цим Законом одержали в установленому порядку дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для передачі у власність або користування земельних ділянок державної та комунальної власності, мають право на отримання таких земельних ділянок без проведення земельних торгів у випадках, визначених положеннями частини другої статті 134 Земельного кодексу України, що виключаються цим Законом. Відповідний законопроект зареєстровано за № 2279.

Держгеокадастр планує привести умови користування державними землями до ринкових реалій

Більше половини договорів оренди сільськогосподарських земель державної власності укладені зі ставкою, нижчою за мінімальну.

В Україні станом на кінець 2015 року із суб’єктами господарювання укладено 50 762 договори оренди земель сільськогосподарського призначення державної форми власності. Законодавством визначається, що ставка орендної плати за користування землею не може бути нижчою за 3 % від нормативної грошової оцінки землі (НГО).

Натомість, моніторинг діючих договорів оренди, проведений Держгеокадастром, показав, що більше половини угод – 51 % — укладені із ставкою нижче 3 % від НГО. У абсолютних цифрах це 25 661 договір. Ще 8 % (4 131) угод відповідають вимогам законодавства, тобто ставка плати за користування землею в них дорівнює 3 % від НГО. По 38 % (19 196) договорів орендна ставка визначена на рівні 4-7 % від НГО. Мінімум угод – 3 % (1 774) визначають орендну плату у 8 % та більше від НГО, що наближено до вартості користування сільськогосподарськими землями приватної форми власності.

Найбільша кількість договорів із заниженою вартістю оренди чинна у Запорізькій (81,1 % угод), Полтавській (76,3 %), Одеській (65,6 %) та Київській (54,4 %) областях. Жодної угоди оренди сільгоспземель державної власності із орендною ставкою менше 3% не укладено у Харківській та Миколаївській областях, у Донецькій області укладено 1% таких договорів.

«Ми провели моніторинг діючих договорів оренди, в ході якого встановили, що ставки оренди паїв в декілька разів перевищують плату за користування сільгоспземлями державної власності. Немає жодної причини, чому державна земля з відповідними якісними показниками має надаватись у користування фактично за безцінь. Тому, ми ініціюємо перегляд договорів оренди з метою приведення їх, по-перше, до вимог законодавства і, по друге, до ринкових реалій», — зазначив Голова Держгеокадастру Максим Мартинюк, вкотре підкресливши важливість передачі прав оренди виключно через механізм аукціонів, який сприяє максимальному зростанню орендної ставки.

У більшості областей орендарям вже надіслані пропозиції про необхідність приведення умов договорів до вимог законодавства. У Чернігівській та Івано-Франківській областях про необхідність внесення змін повідомлені 100% суб’єктів господарювання, у Дніпропетровській – 92,3%, Волинській – 75%.

Оптимальною, з урахуванням ринкової кон’юнктури та аграрної практики, що склалась в Україні, фахівці вважають вартість оренди землі на рівні 8 % від НГО, строк дії договору – 7 років.

За інформацією Держгеокадастру

Отримати землю на Київщині виявили бажання вже 7680 учасників АТО

За інформацією Держгеокадастру у Київській області, станом на кінець 2015 року у землевпорядній службі Київської області прийняли від учасників АТО та родин загиблих 7680 заяв на отримання землі.

Найбільшу кількість звернень військовослужбовці подали у Білоцерківському – 1129, Вишгородському – 1042, Бориспільському – 864, Броварському – 720, Обухівському – 473 та Бородянському – 466 районах області.

Динаміка подання заяв вказує на збільшення щомісячної кількості звернень від учасників АТО. У липні 2015 року землевпорядники прийняли 192 заяви, у серпні – 644, у вересні – 696, у жовтні – 1063, у листопаді – 912.

У Головному управлінні Держгеокадастру Київщини звернення від учасників АТО розглядаються у першочерговому порядку та у максимально стислі терміни. Наразі військовослужбовці та члени родин загиблих отримали 6079 дозволів на розроблення проектів землеустрою для відведення землі. Військові отримають ділянки загальною площею 983,94 гектара.

Більшість земель, що будуть відведені, призначені для садівництва – 5 849 ділянок площею 660,51 гектара. Ще 222 ділянки площею 323,43 га використають для ведення особистого селянського господарства.

У Київській області вже 1196 учасників АТО завершили процес оформлення землі у власність. Військові отримали ділянки загальною площею 180,48 гектара. Для ведення садівництва відведені 1168 ділянок площею 132,67 га, для особистого селянського господарства – 28 ділянок площею 47,81 гектара.

Надання у власність земельних ділянок учасникам АТО здійснюється у порядку, визначеному статтею 118 Земельного кодексу України, за умови, що такий громадянин не скористався своїм правом на безоплатне отримання у власність земельної ділянки відповідного цільового призначення та надав документ, який посвідчує його участь в АТО.

На сайті Держгеокадастру розміщена покрокова схема дій для допомоги учасникам АТО та членам родин загиблих воїнів, котрі бажають отримати земельні ділянки. Роз’яснення складено з урахуванням запитів, які найчастіше надходять до земельного відомства.

Держгеокадастр ініціює створення Центру допомоги учасникам АТО при центральному апараті

Мета реформи – підвищити рівень сервісу для військовослужбовців та оперативно реагувати на проблеми

При центральному апараті Держгеокадастру буде створений Центр допомоги учасникам АТО – консультаційний орган, який буде сприяти військовослужбовцям у вирішенні поточних питань, зокрема пов’язаних з отриманням земельних ділянок.

Подібні центри функціонують при деяких облдержадміністраціях та головних управліннях Держгеокадастру в областях, зокрема в Київській. Як свідчить практика існуючих центрів, за тиждень за консультаціями звертаються до 200 учасників АТО та членів їх сімей.

Для Центру буде виділено окремий кабінет у приміщенні Держгеокадастру, в якому буде проводитися постійний прийом учасників АТО, надаватимуться консультації та прийматимуться заяви. Планується, що в ньому постійно буде присутній фахівець Держгеокадастру, а також залучений радник – учасник АТО, який контролюватиме дотримання процедур та збереження балансу інтересів між самими військовослужбовцями. Також в робочу групу заочно входитимуть фахівці Держгеокадастру різного профілю, які можуть бути оперативно залучені для консультацій в разі потреби.

У Центрі можна буде ознайомитися з атласами вільних земельних ділянок, зарезервованих для учасників АТО, зразками та шаблонами клопотань, а також зробити копії документів.

«Створення Центру допомоги учасникам АТО – один із заходів, які реалізує Держгеокадастр по спрощенню процедури отримання земельних ділянок для наших героїв та оперативного вирішення конфліктних ситуацій. Для максимальної ефективності ми вважаємо необхідним залучення до його роботи учасників АТО», – відзначив Голова Держгеокадастру Максим Мартинюк, підкресливши, що відповідні консультації з військовослужбовцями уже проводяться, однак останнє слово – кого делегувати до Центру залишається за ними.

Центр допомоги учасникам АТО почне працювати в березні 2016 року.

Довідково

За ініціативи Держгеокадастру, яка підтримана Кабінетом Міністрів України, з липня 2014 року проводяться заходи щодо забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, Міністерства внутрішніх справ, Служби безпеки України та інших військових формувань, які захищають територіальну цілісність і суверенітет країни, земельними ділянками для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, для ведення садівництва, для індивідуального дачного будівництва та ведення особистого селянського господарства.