Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

Федерація футболу

На допомогу захисникам Батьківщини!



Інформаційні технології Пенсійного фонду України

Як відомо, в Україні існує чотири види соціального страхування:

– на випадок безробіття;

– з тимчасової втрати працездатності;

– від нещасних випадків на виробництві;

– пенсійне забезпечення.

Щоб реалізувати своє право на виплату за всіма видами соціального страхування, не потрібно збирати довідки у багатьох інстанціях. Інформацію про стан і сплачені внески спеціалізованим фондам надає Пенсійний фонд України (надалі ПФУ).
Все це реалізується завдяки розширенню можливостей використання реєстру застрахованих осіб. Реєстр - це інформація про людей, які сплачують страхові внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Без сплачених внесків людина в разі страхового випадку не матиме права на отримання відповідних виплат із соціальних фондів.
Пенсійний фонд контролює та аналізує факт сплати внесків за всіх застрахованих осіб. Адже лише за фактом сплати роботодавцем єдиного внеску трудовий стаж зараховується і може бути застосований для розрахунку відповідних страхових виплат (чи то пенсії, чи виплати по лікарняних листках, чи допомоги по безробіттю).
Сьогодні в Пенсійному фонді України у кожної застрахованої особи є власний страховий рахунок – електронна облікова картка, в якій міститься інформація про заробіток і сплачені особою страхові внески, тобто про страховий стаж, який ця особа нагромадила. У разі необхідності фонди соціального страхування надсилають у ПФУ запит щодо цієї інформації, і на її основі розраховуються суми відповідних страхових виплат.
Доступ до реєстру застрахованих осіб можна отримати за допомогою Веб-порталу Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua). Для цього потрібно особисто звернутись до Пенсійного фонду та оформити заяву.
Веб-портал - досить потужна інформаційно-аналітична система, яка має власну систему захисту інформації, що пройшла відповідну експертизу, і відповідний експертний висновок. Така система унеможливлює доступ сторонніх осіб до конфіденційної персональної інформації.
Пенсійний фонд постійно вдосконалює роботу свого веб-порталу і розширює можливість надання послуг з електронним цифровим підписом. Тільки завершиться модернізація реєстру застрахованих осіб, громадяни, які зареєстровані на веб-порталі й мають свій цифровий підпис, матимуть змогу отримувати будь-яку інформацію з цього реєстру, що стосується їхніх особистих даних (відповідно до законів України “Про захист персональних даних” і “Про єдиний соціальний внесок”).
Рекомендуємо всім застрахованим особам звернутися до Переяслав-Хмельницького об’єднаного Пенсійного фонду України Київської області для реєстрації на  Веб-порталі Пенсійного фонду України.
           
 
 

Можливості веб-порталу електронних послуг

Дані з реєстру застрахованих осіб

 

Громадяни - користувачі Веб-порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати про себе відомості з Реєстру застрахованих осіб ПФУ (РЗО). 

На перегляд надаються такі дані з РЗО: 

 

- анкетні дані (ПІБ, дата народження, стать, місце народження) (якщо вхід здійснено за ЕЦП);

- адресні дані (адреса реєстрації та адреса фактичного місця проживання) (якщо вхід здійснено за ЕЦП);

- дані паспорту (серія; номер; дата видачі; ким видано) (якщо вхід здійснено за ЕЦП);

- дані страхового свідоцтва (номер; дата видачі; ким видано) (якщо вхід здійснено за ЕЦП);

- дані електронного пенсійного посвідчення (номер; дата видачі; ким видано) (якщо вхід здійснено за ЕЦП);

- дані про перетин кордону зони АТО - для переселенців (напрямок перетину кордону зони АТО та дата перетину кордону зони АТО) (якщо вхід здійснено за ЕЦП);

- дані про заробітну плату особи – інформація надається по роках у розрізі страхувальників. За кожний рік додатково визначається загальна сума заробітної плати за рік та загальна сума заробітної плати, яка враховується для розрахунку пенсії;

- дані про страховий стаж особи – надаються дані про кількість днів роботи, за які страхувальником було сплачено за особу страхові внески; інформація надається по всіх роках та місяцях роботи особи.

Для використання послуги необхідно зайти на Веб-портал ПФУ за посиланням«Вхід»


 

Нові можливості веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду

На виконання заходів по реалізації Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на період до 2020 року щодо поліпшення якості обслуговування громадян у поточному році створено єдине інформаційне середовище, у якому обробляється інформація про застрахованих осіб та пенсіонерів, реалізовано доступ до даних пенсійної справи та картки застрахованої особи з використанням електронного цифрового підпису.

Так, з 1 листопада 2016 року запрацював оновлений веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, функції якого значно розширено. Тепер, завдяки новим функціональним можливостям, громадяни можуть без черг і зайвих витрат часу отримувати послуги, які раніше вимагали особистого звернення в управління Фонду. Принциповою відмінністю від попередніх форм інформування Пенсійним фондом через Інтернет є той факт, що веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально.

Відтепер процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена: за наявності електронно-цифрового підпису (ключа ЕЦП) громадяни мають можливість миттєвої он-лайн реєстрації. Для цього необхідно перейти за адресою www.portal.pfu.gov.ua та скористатися розміщеними на сайті підказками. Крім того, для реєстрації на веб-порталі можна звернутись до територіального управління Пенсійного фонду України із заявою та документом, який засвідчує особу. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду, після чого громадянин отримує реєстраційний код, який потрібно ввести при заповненні реєстраційної форми безпосередньо на сайті веб-порталу.

Зареєстровані користувачі зможуть без черг і зайвих витрат часу скористатись наступними електронними послугами:

-отримувати інформацію, накопичену в базі даних персоніфікованого обліку;

-здійснювати  контроль за даними, що вносяться до системи персоніфікованого обліку та  впливають на  пенсійні права (для працюючих);

-отримувати  відомості з власної пенсійної справи (для пенсіонерів) щодо суми призначеної пенсії, з урахуванням усіх встановлених надбавок, виду пенсії, закінчення строку виплати пенсії тощо;

-подавати заяву – запит на попереднє замовлення паперових документів, а саме: виписки з системи персоніфікованого обліку, виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів), виписки про стан розрахунків з ПФУ (для страхувальників);

-подавати скарги та пропозиції до органів Пенсійного фонду;

-подавати заяви про призначення пенсії до органів Пенсійного фонду;

-подавати заяви про перерахунок пенсії у зв’язку з набутим страховим стажем до органів Пенсійного фонду (для пенсіонерів);

-записатися на прийом до органу Пенсійного фонду з можливістю вибору часу, зручного для відвідування Фонду.

За більш детальною інформацією просимо звертатися до Переяслав-Хмельницького об’єднаного управління Пенсійного фонду України за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Богдана Хмельницького, 28, тел. 5-45-67

ВЕБ-портал Пенсійного фонду. Технології завтрашнього дня вже тут!

Пенсійний фонд запустив інтернет-проект, який вже давно і успішно використовується в західних державах.
Мова йде про запуск ВЕБ-порталу Пенсійного фонду України, де можна отримати багато корисної і потрібної інформації для приватного підприємця-фіз.особи, юридичної особи та навіть пенсіонера.
З 1 жовтня 2012 року Пенсійний фонд України запустив для використання веб-портал електронних послуг, його адреса http://portal.pfu.gov.ua.
Веб-портал надає такі послуги:
 - Страхувальники (роботодавці), які зареєструються на веб-порталі, зможуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків з Пенсійним фондом, контролювати надходження коштів та звітів до Пенсійного фонду, бачити, чи не виникла заборгованість по сплаті.
- Застрахована особа (працівник), зареєструвавшись на порталі, може отримувати щомісяця на свою електронну скриньку дані з системи персоніфікованого обліку. В них буде вказано, які працедавці подавали звіт по цій особі, які суми зарплати були нараховані працівнику, які суми внеску перераховані з цієї зарплати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати. Також буде вказано спецстаж (при його наявності). Це дасть можливість контролювати свого роботодавця.
- Пенсіонери матимуть змогу отримати дані з власної пенсійної справи. В цих даних буде вказано вид та суму призначеної пенсії – з урахуванням всіх надбавок, підвищень, грошових допомог, індексацій та інших доплат.
Такий спосіб отримання інформації безумовно є зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону вам ніхто не надасть конфіденційну інформацію).
Наскільки захищена буде інформація?
Щоб сторонні люди не змогли скористатися вашим даними, інформація буде знеособленою, по якій неможливо буде ідентифікувати особу. Виписки надходитимуть без зазначення прізвища, імені та по-батькові, без ідентифікаційного коду чи даних паспорта.
Тобто ви знатимете, що це таке і для чого. Якщо ж якимось чином дані попадуть у сторонні руки, вони нічого не зможуть ідентифікувати.
Також інформація надходитиме у такому вигляді, що її неможливо буде скопіювати чи роздрукувати. Це теж робиться з метою захисту даних.
Які ще послуги чи інформацію можна отримати на веб-порталі ПФУ?
На порталі розміщено великий об’єм різної інформації:
•     тексти різних законодавчих актів у сфері пенсійного забезпечення та сплати єдиного соціального внеску;
•     графіки прийому громадян керівництвом Пенсійного фонду – і центральним, і районного рівня;
•     адреси і телефони управлінь Пенсійного фонду;
•     зразки заяв, бланків та інших документів, які можна буде роздрукувати, заповнити дома і вже заповненими принести до управління Пенсійного фонду.
Також є цікавими такі можливості:
•     подати запит  для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом, і потім лише з’явитись для отримання готової довідки – вас буде повідомлено про час і місце, куди вам треба буде прийти;
•     записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи, і отримати відповідь, в якій буде вказано, місце, дата та час, в який вас прийме потрібна особа (тобто має відпасти поняття “стояти в чергах до кабінету”);
•     відправити скаргу до управління, на яку обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і знаходиться на контролі.
Як скористатись цими благами цивілізації та Інтернету?
Потрібно прийти до управління Пенсійного фонду, заповнити відповідну заяву (її теж можна роздрукувати з веб-порталу, заповнити дома і принести готову до ПФУ), маючи при собі паспорт та ідентифікаційний код.
Для реєстрації юридичних осіб потрібно мати документ, що посвідчує належність до цієї організації.
Вам видадуть розписку про отримання заяви, а також реєстраційний код.
Зайшовши на веб-портал, ви вводите цей код, вибираєте собі логін та пароль, вказуєте адресу електронної скриньки, на яку приходитимуть відповіді від Пенсійного фонду.
На вказану вами електронну скриньку прийде лист – підтвердження реєстрації. після підтвердження реєстрації вас повідомлять про реєстрацію на веб-порталі.

 

ОФІЦІЙНИЙ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОРТАЛ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

Сьогодення неможливо уявити без досягнень науково-технічного прогресу. В свою чергу, органи Пенсійного фонду України намагаються зробити обслуговування пенсіонерів, роботодавців та громадян більш якісним, оперативним та функціональним.
З цією метою з 1 жовтня 2012 року розпочав роботу веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. Його адреса: http://portal.pfu.gov.ua.
Головна відмінність новоствореного веб-порталу електронних послуг від офіційних сайтів Пенсійного фонду України та його територіальних управлінь полягає в тому, що зазначені сайти містять повну інформацію про пенсійну систему в цілому та про органи Фонду, зокрема, висвітлюють їх діяльність, структуру, законодавчу базу. Однак інформація про платників і застрахованих осіб, яка міститься в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, про збір і облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на сайтах відсутня. І це правильно, адже ця інформація є конфіденційною і отримати її громадянин може, лише звернувшись особисто до територіального управління Пенсійного фонду. Тепер це можна робити і в електронному режимі – через Інтернет.
Саме з цією метою, а також для того, щоб громадяни мали доступ до іншої довідкової інформації, було створено веб-портал Пенсійного фонду, який надає користувачам електронні послуги на сучасному технологічному рівні. Таке запровадження є вагомим кроком на шляху вдосконалення роботи із зверненнями громадян.
Веб-портал надає можливість отримання різнопланової інформації.
Застрахована особа (працівник), яка зареєстрована на порталі, може отримувати щомісяця на свою електронну скриньку дані з системи персоніфікованого обліку. У них вказано, які роботодавці подавали звіт за цю особу, які суми заробітної плати були нараховані, які суми внеску перераховані з цієї заробітної плати, скільки днів для стажу зараховано в результаті сплати тощо. Також вказується спеціальний стаж (за його наявності). Все це дає можливість контролювати свого роботодавця.
Страхувальники (роботодавці), які зареєстровані на порталі, можуть отримувати виписки з даними про стан розрахунків, контролювати надходження коштів, звітів щодо сум нарахованого єдиного внеску та виникнення заборгованості з його сплати.
Пенсіонери – користувачі порталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати такі відомості з власної пенсійної справи:
назва Закону України, згідно з яким призначено пенсію;
вид пенсії;
сума призначеної пенсії, з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством;
дата закінчення виплати пенсії (для пенсій, призначених на певний строк).
Також веб-портал дає можливість:
 
подати запит для підготовки різних довідок у паперовому вигляді, що видаються Пенсійним фондом, і потім лише з’явитись для отримання готової довідки – вам буде повідомлено час і місце, куди потрібно прийти;
записатись на прийом до керівництва чи відповідальної особи і отримати відповідь з уточненням місця, дати та часу прийому;
відправити скаргу до управління, на яку обов’язково прийде відповідь, адже кожне звернення фіксується електронною системою і перебуває на контролі.
Тобто, створення веб-порталу – це ще один крок до того, щоб спростити спілкування громадян із Фондом, максимально наблизити наші послуги до людей.
Веб-портал надає електронні послуги кожній особі індивідуально та працює з дотриманням вимог до захисту інформації. Щоб сторонні особи не змогли скористатися вашими даними, інформація надходитиме у такому вигляді, що за нею буде неможливо ідентифікувати особу, її неможливо скопіювати чи роздрукувати. Це теж зроблено з метою захисту персональних даних.
Такий спосіб отримання інформації є безумовно зручнішим, ніж особистий візит до Пенсійного фонду чи телефонний дзвінок (адже по телефону вам не нададуть конфіденційну інформацію).
Всі послуги, надані веб-порталом, абсолютно безкоштовні.
Як зареєструватися на веб-порталі ПФУ
Для Вашої зручності процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена.
Для реєстрації у якості користувача Веб-порталу ПФУ Вам необхідно виконати наступні кроки:
З’ясувати, до якого територіального органу Пенсійного фонду України Вам необхідно звернутись для оформлення заяви.
Прийти до Пенсійного фонду та оформити заяву, яку Ви можете оформити вдома, зайшовши на сайт : http://portal.pfu.gov.ua в розділ «Нормативні документи» і обравши необхідну форму заяви:
Для громадянина;
Для юридичної особи (страхувальника).
Проте, у разі необхідності, фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні. З відповідною заявою Вам необхідно звернутися в територіальний підрозділ Пенсійного фонду за місцем пенсійного обліку та надати документ, який засвідчує особу.
Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду.
Після чого друкується розписка про одержання заяви особою або страхувальником, а також (важливо !!!) «реєстраційний код».
Цей код необхідний Вам для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
Завершити реєстрацію необхідно зайшовши на Веб-портал Пенсійного фонду в мережі Інтернет (http://portal.pfu.gov.ua) та обравши пункт меню «Реєстрація на порталі».
Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ.
 
Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних.
На введену Вами адресу електронної пошти прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації.
Після підтвердження Ви отримаєте повідомлення Веб-порталу про успішне закінчення реєстрації, після чого на Веб-порталі автоматично формується нова персональна сторінка користувача порталу. З неї і здійснюється доступ до персоніфікованих електронних послуг Пенсійного Фонду.
Надалі доступ до електронних послуг, які передбачають персоналізований доступ (одержання виписок, надсилання запитів, запис на прийом тощо), здійснюється після авторизації на Веб-порталі «Вхід».
Запрошуємо Вас стати користувачем Веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).

Щодо звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування

З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909-VIIІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі – Закон № 909), яким, зокрема, внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі – Закон № 2464).
 
Так, підпунктом 4 пункту 2 розділу ІI "Прикінцеві положення" Закону № 909 внесено зміни до статей 7 та 8 Закону № 2464.
 
Відповідно до внесених змін єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) для платників, зазначених у статті 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 % визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску (частина п'ята статті 8 Закону № 2464).
 
На сьогодні готуються зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.04.2015 за № 460/26905 (далі – Порядок № 435), у тому числі форми Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів, (додаток 4 до Порядку № 435) (далі – Звіт), де будуть враховані всі зміни, що відбулися з 1 січня 2016 року.
 
До затвердження нової форми необхідно подавати Звіт до органу ДФС як за звітні періоди 2016 року, так і за попередні звітні періоди до 2016 року (несвоєчасно подані) за формою згідно з додатком 4 до Порядку № 435, що діяла з 01.05.2015, із заповненням всіх обов'язкових реквізитів.
 
Незважаючи на введення єдиної ставки єдиного внеску для всіх видів доходу, рядки в таблиці 1 Звіту необхідно заповнювати у розрізі видів доходу.
 
Суми нарахованого єдиного внеску необхідно відображати у рядках таблиці 1 Звіту за видами доходу, але розраховувати за новою ставкою (22 %), крім:
 
підприємств, установ і організацій для працюючих інвалідів – 8,41 відсотка;
 
підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС – 5,3 відсотка;
 
підприємств та організацій громадських організацій інвалідів (за умов, визначених частиною чотирнадцятою статті 8 Закону № 2464) для працюючих інвалідів – 5,5 відсотка.
 
Оскільки, починаючи зі звітного періоду січня 2016 року, утримання єдиного внеску із нарахованого доходу застрахованих осіб скасовано, цей показник не зазначається при заповненні Звіту (рядки 5, 5.1 – 5.6 у таблиці 1 Звіту). Також не відображається нарахований дохід, з якого утримується єдиний внесок (рядки 4, 4.1 – 4.4 таблиці 1 Звіту). Відповідно у таблиці 6 Звіту не заповнюється реквізит 20,,Сума утриманого єдиного внеску за звітний місяць (із заробітної плати/доходу)".

Нарахування ЄСВ. Зміни 2016 року

- збільшено максимальну величину бази нарахування ЄСВ, яка дорівнює 25 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- виключено з платників ЄСВ найманих працівників;
- ставка ЄСВ становить 22%;
- виключено базу для утримання ЄСВ;
- виключено з платників, які мають право на добровільну сплату ЄСВ, фізосіб-підприємців, у т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність;
-під час особливого періоду, для платників ЄСВ, призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їхньої військової служби призупиняється застосування норм ст. 25 Закону № 2464 , а підставою для такого призупинення є копія військового квитка чи копія документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, яка подається до органів доходів і зборів цим державним органом протягом 10-ти днів після її мобілізації.

Єдиний внесок для фізичних осіб-підприємців без використання праці найманих працівників

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня  2010року№2464VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі –Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи-підприємці єдиного податку.

Згідно з частиною п’ятою ст. 8 Закону № 2464 єдиного внеску для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється  у розмірі  22 % до визначеної ст. 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску.

Єдиний внесок для фізичних осіб-підприємців єдиного податку нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої  Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою  за розмір мінімального страхового внеску (п.3 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Отже, фізичні особи-підприємці єдиного податку без  використання праці найманих працівників нараховують єдиний внесок у розмірі 22% на суму, визначену такими платниками самостійно, але не більше   максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464 (з 01.01.2016 року 34450,00 грн.), та не менше  розміру мінімального  страхового  внеску (з 01.01.2016 року 303,16 грн.).