Деклараційна кампанія - 2018

Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

Федерація футболу

На допомогу захисникам Батьківщини!



ДО УВАГИ ОТРИМУВАЧІВ СУБСИДІЇ

У зв’язку з наближенням осінньо-зимового періоду 2020/21 року та з метою забезпечення його сталого проходження Міністерство соціальної політики на виконання пункту 13 протоколу № 5 засідання Антикризового енергетичного штабу, що відбулося 18.09.2020 під головуванням Прем’єр-міністра України Шмигаля Д. А., щодо вжиття заходів для розв’язання проблеми збільшення заборгованості населення з оплати комунальних послуг, звертає увагу на наступне.

Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг є програма житлових субсидій, яка діє в Україні вже понад 20 років.

Завдяки програмі житлових субсидій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу. Що менші доходи домогосподарства, то меншою є частка обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.

Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 ,,Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” (зі змінами) (далі – Положення), житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розміром обов’язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 9 Положення передбачено, що призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разіїх створення) рад (далі – структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).

Для призначення житлової субсидії особа подає до органу соціального захисту населення заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами.

Заява та декларація можуть бути подані органу соціального захисту населення особисто, або надіслані поштою чи в електронній формі через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики.

Відповідно до підпункту 5 пункту 14 Положення житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо структурними підрозділами з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації підприємствами – надавачами житлово-комунальних послуг) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.

 До суми такої заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу не включається заборгованість, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’єму використаного побутовими споживачами природного газу у відповідність до стандартних умов при здійсненні відповідних комерційних розрахунків, а також заборгованість, що виникла у зв’язку з тим, що управитель багатоквартирного будинку, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ ,,Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі.

Разом з тим, за наявності заборгованості житлову субсидію може бути призначено на наступний період за рішенням комісії, утвореної органами місцевого самоврядування, на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, з урахуванням обставин, що склалися. Таким чином, найбільш вразливі категорії населення забезпечуються державною підтримкою.

Крім того, існує механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг на підставі укладеного договору з надавачами цих послуг.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 247 ,,Про особливості надання житлових субсидій”, передбачено на період карантину додаткові заходи щодо соціального захисту осіб, яких звільнено з роботи у зв’язку з карантином  (врахування до їхнього доходу під час призначення житлової субсидії розміру допомоги по безробіттю замість заробітної плати, яку вони отримували за попереднім місцем роботи).

Проведено чергове засідання робочих груп

21 вересня 2020 року в Переяслав-Хмельницькій районній державній адміністрації відбулося спільне засідання робочих груп з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати,  легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення і тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших грошових виплат під керівництвом заступника голови Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації Андрія КОРКАЧА за участю представників Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області, Державної фіскальної служби України у Київській області, управління соціального захисту населення та відділу фінансів адміністрації.

На засіданні даних комісій виносилися питання дотримання законодавства про оплату праці, нарахування  заробітної плати в розмірів не менше мінімального та погашення заборгованості до місцевого бюджету.

За підсумками роботи комісії надано ряд оперативних доручень та прийняті рішення, спрямовані на удосконалення заходів з погашення заборгованості до бюджету, а саме співпраці з сільськими головами, головами об’єднаних територіальних громад.

До уваги отримувачів житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг!

З 1 серпня 2020 року в Україні відкрито ринок природного газу для побутових споживачів, що надає можливість громадянам самостійно обирати постачальника газу.

Для розрахунку розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, щомісяця органи соціального захисту населення отримують від виконавців послуг відомості про забезпеченість громадян послугами та про розмір цін і тарифів на житлово-комунальні послуги і платежів за такі послуги, у тому числі постачання та розподіл природного газу .

Зазначені відомості отримуються органами соціального захисту населення на підставі отриманої від пільговиків та отримувачів житлових субсидій інформації про набір отримуваних ними житлово-комунальних послуг, а також про дані підприємств – надавачів цих послуг (назва, код ЄДРПОУ, номер особового рахунку тощо).

Своєчасне надання громадянами інформації органам соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг забезпечить актуальний та правильний розрахунок розміру житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг.

З огляду на зазначене, з метою своєчасного та в повному обсязі надання громадянам передбачених законодавством соціальних гарантій, звертаємося з проханням до пільговиків та отримувачів житлових субсидій в найкоротші терміни повідомляти органи соціального захисту населення про зміну виконавців житлово-комунальних послуг, зокрема постачальника природного газу для побутових потреб.

Монетизація допомоги “Пакунок малюка”

1 вересня 2020 року АТ ,,Комерційний банк ,,ПриватБанк” розпочинає видачу картки для виплати одноразової натуральної допомоги ,,пакунок малюка”.

Банком внесено зміни до Умов та правил надання банківських послуг (договір з клієнтами), якими передбачено новий банківський продукт – соціальна карта для виплат ,,Пакунок малюка”. Головною особливістю даної карти є те, що її можна відкрити протягом року з дати народження дитини і кошти можна використати ще протягом року з моменту їх зарахування шляхом придбання дитячих товарів (засоби догляду за дітьми та дитячі засоби гігієни: підгузки, серветки; дитячий одяг та взуття; дитяче харчування; дитячий посуд; дитячі іграшки; текстиль для дітей, у тому числі рушники, ковдри) і товарів для породіллі (прокладки для лактації; прокладки післяпологові) у закладах торгівлі, які уклали з Мінсоцполітики публічний договір.

Все це зроблено в рамках реалізації пілотного проекту ,,Монетизація одноразової натуральної допомоги ,,пакунок малюка”, який запроваджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 744 ,,Деякі питання реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги ,,пакунок малюкаˮ.

 

В.о. начальника управління соціального

захисту населення С.ОСІПОВА    


Порядок та умови реалізації пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги “Пакунку малюка” у 2020-2021 роках

Міністерство соціальної політики з 1 вересня 2020 року ініціювало зміну механізму надання «пакунку малюка» з одноразової натуральної допомоги на грошову компенсацію. З цією метою Урядом прийнято постанову № 744 від 29.07.2020 року “Деякі питання реалізації пілотного проекту з монетизації одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”. Данною постановою затверджуються Порядок та умови реалізації пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”.

      Ці Порядок та умови визначають механізм реалізації пілотного проекту "Монетизація одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" у 2020 - 2021 роках, що передбачає перерахування грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" (далі - грошова компенсація) на поточний рахунок із спеціальним режимом використання батьків, у яких народилася дитина, а в разі їх відсутності - патронатних вихователів, прийомних батьків, батьків-вихователів, опікунів новонародженої дитини, відкритий в акціонерному товаристві комерційний банк "ПриватБанк" (далі - спеціальний рахунок).

        Право на отримання грошової компенсації в розмірі 5 тисяч гривень мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які разом з дитиною на законних підставах проживають на території України, є її батьками, патронатними вихователями, прийомними батьками, батьками-вихователями, опікунами (якщо батьки відмовилися від новонародженої дитини в пологовому будинку (відділенні), перинатальному, неонатальному центрі) (далі - отримувач) і забезпечують належні умови для догляду за нею та її виховання.

        Грошова компенсація не виплачується в разі:

відмови від новонародженої дитини;

відбування матір'ю покарання у місцях позбавлення волі та подальшого перебування новонародженої дитини в будинку дитини при установі виконання покарань;

смерті новонародженої дитини в пологовому будинку;

отримання одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка".

        Грошова компенсація є одноразовою виплатою на кожну живонароджену дитину для придбання:

1) дитячих товарів:

засобів догляду за дітьми та дитячих засобів гігієни, зокрема підгузків, серветок;

дитячого одягу та взуття;

дитячого харчування;

дитячого посуду;

дитячих іграшок;

текстилю для дітей, у тому числі рушників, ковдр;

2) товарів для породіллі:

прокладок для лактації;

прокладок післяпологових.

       Виплата грошової компенсації проводиться у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на спеціальний рахунок отримувача, відкритий в акціонерному товаристві комерційний банк "ПриватБанк"

       Призначення грошової компенсації здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських, міст обласного значення, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) за місцем проживання або місцем перебування отримувача.

Грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців з дня народження дитини.

Грошова компенсація за місцем перебування призначається за умови її неотримання за місцем проживання отримувача. Перевірка відомостей щодо неотримання грошової компенсації проводиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення з використанням інформаційних систем.

          Для призначення грошової компенсації отримувач подає (надсилає) структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, виконавчому органу сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади (далі - виконавчий орган місцевої ради):

заяву за формою із зазначенням реквізитів спеціального рахунка;

документи (відомості) у паперовій або електронній формі, зазначені у пунктах 8 і 9 цих Порядку та умов.

       До заяви у паперовій формі отримувач додає такі документи:

1) копію свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, - копію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов'язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;

2) копію посвідки на постійне проживання / посвідчення біженця / довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства) / посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

3) копію документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті громадянина України);

4) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);

5) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім'ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя);

6) копію рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім'ї;

7) довідку з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).

       До заяви в електронній формі отримувач додає фотокопії:

1) свідоцтва про народження дитини. У разі народження дитини за кордоном та відсутності свідоцтва про народження, виданого органом державної реєстрації актів цивільного стану України, - фотокопію свідоцтва про народження дитини, виданого компетентним органом іноземної держави та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України, згоду на обов'язковість якого надано Верховною Радою України, разом з перекладом українською мовою. Вірність перекладу або справжність підпису перекладача засвідчується нотаріально;

2) посвідки на постійне проживання / посвідчення біженця / довідки про звернення за захистом в Україні (для іноземця та особи без громадянства) / посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;

3) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу місцевої ради або суду про встановлення опіки (в разі здійснення опіки над дитиною);

4) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім'ю патронатного вихователя (для патронатного вихователя);

5) рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім'ї;

6) довідки з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" (у разі народження дитини у пологовому будинку в 2020 році).

      Відомості в електронному вигляді без подання фотокопії документів, зазначених у підпункті 1 пункту 9 цих Порядку та умов, надаватимуться через інформаційні системи Мінсоцполітики або інтегровані з ними інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з дотриманням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг""Про електронні довірчі послуги" після введення в експлуатацію відповідних технічних та програмних засобів.

                                                             

     По питанням призначенням даної компенсації звертатись в управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації за адресою: вул. Богдана Хмельницького, буд.95 (приміщення податкової), каб. 110, тел. 52706.

 

 

В.о. начальника управління соціального

захисту населення С.ОСІПОВА

Соціальна підтримка одиноких матерів

З метою державної підтримки одиноких матерів, які за нових умов надання допомоги, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 року № 632 “ Деякі питання виплати державної соціальної домоги “ з 1 липня 2020 року не змогли скористатися допомогою на дітей одиноким матерям спеціалістами органів соціального захисту населення ( посадовими особами територіальних громад ) пропонується таким особам звернутися за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям.

           Водночас повідомляємо, що з метою оптимізації процесу призначення державних допомог на сьогодні проходить завершальний етап погодження порядків взаємодії інформаційних систем між Мінсоцполітики, Державною податковою службою, Пенсійним фондом та найближчим часом буде реалізовано на рівні місцевих органів соціального захисту населення. Інформаційний обмін дасть можливість не вимагати додаткові довідки від заявників. Для призначення допомог з 1 липня 2020 року до запровадження порядків обміну, за згодою отримувача допомоги довідки про доходи членів сім'ї ( за IVквартал 2019 – Iквартал 2020 року ) можуть бути подані самостійно.

 В.о. начальника управління соціального

захисту населення С.ОСІПОВА    

Відбулося чергове засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших грошових виплат

06 серпня 2020 року в Переяслав-Хмельницькій районній державній адміністрації відбулося чергове засідання тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших грошових виплат під керівництвом першого заступника голови Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації Андрія Коркача, за участю представників Пенсійного фонду України, державної фіскальної служби України, державної виконавчої служби, управління соціального захисту населення районної державної адміністрації.

На засіданні комісії виносилося питання щодо виконання доручення заступника голови Київської обласної державної адміністрації «Про забезпечення погашення заборгованості з єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

За підсумками роботи комісії надано ряд оперативних доручень та прийняті рішення, спрямовані на удосконалення заходів з погашення заборгованості по даних внесках.

Нові правила призначення та виплати державної соціальної допомоги з 1 липня 2020 року

22 липня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 632 «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги», яка застосовується з 1 липня 2020 року.

З 01.07.2020 призначення усіх видів державної соціальної допомоги та житлових субсидій, які відповідно до законодавства надаються залежно від сукупного доходу сім’ї (домогосподарства), обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) здійснюватиметься за єдиним принципом.
Відтепер, при розрахунку державної соціальної допомоги до середньомісячного сукупного доходу включатиметься розмір житлової субсидії та пільг на оплату житлово-комунальних послуг. До середньомісячного сукупного доходу не включається державна соціальна допомога, для призначення якої обчислюється сукупний дохід. Розмір житлової субсидії та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу не враховується до середньомісячного сукупного доходу під час призначення житлової субсидії.

З 1 липня 2020 року призначення і виплата державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям особам, у яких закінчився строк таких виплат у березні – червні 2020 року, здійснюється лише після подання нової заяви з необхідними документами та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям та допомога на дітей одиноким матерям особам, які звернулися за її призначенням у липні — серпні 2020 року, призначається і виплачується починаючи з липня 2020 року.

При цьому, допомога на дітей одиноким матерям, яку призначено за умовами, що діяли до 30 червня 2020 р. (включно), виплачується до закінчення строку її призначення.

Одержувачам державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та допомоги на дітей одиноким матерям особам, у яких закінчився строк таких виплат у березні — червні 2020 року, для призначення соціальної допомоги з 01.07.2020 рекомендуємо додати до 31.08.2020 заяву про призначення допомоги, декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, та документи необхідні для призначення допомоги, визначені законодавством.

Встановлені окремі умови, за наявності яких допомога на дітей одиноким матерям та тимчасова державна допомога дітям не призначається:

1) у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи.

2) особи, які входять до складу сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням допомоги на дітей одиноким матерям, здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатили (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних згідно із соціальною нормою суму, яка на дату купівлі, оплати перевищує 50 тис. гривень;

3) у власності сім’ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване на тимчасово окупованій території в Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, або житла, непридатного для проживання, що підтверджено актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири);

4) у власності сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа). При цьому не враховуються транспортні засоби, отримані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через органи соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу.

Тимчасова допомога не призначається, якщо:

дитина перебуває під опікою чи піклуванням або на повному державному утриманні. Якщо дитина, яка перебуває у відповідній установі (закладі) на повному державному утриманні, перебуває вдома під час літніх канікул або карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, така допомога призначається та виплачується за повні місяці такого перебування на підставі довідки закладу освіти про те, що дитина в цей час не перебувала на повному державному утриманні;
відсутні відомості про одного з батьків (платника аліментів) у Єдиному реєстрі боржників;

заявник у місячний строк не подав необхідних документів, які додаються до заяви.

4. Викладено у новій редакції Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 року № 250.

Згідно з новою редакцією Порядку, зокрема:

заява та декларація вважаються такими, що не подані, у разі внесення не у повному обсязі відомостей про членів малозабезпеченої сімʼї (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи іншого документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).
Максимальний розмір державної соціальної допомоги не може перевищувати розміру прожиткового мінімуму для малозабезпеченої сім’ї (до 30.06.2020 не міг бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для малозабезпеченої сім’ї).

У разі коли непрацююча працездатна особа працевлаштувалася або забезпечила себе роботою самостійно протягом шестимісячного періоду отримання державної соціальної допомоги, до сукупного доходу малозабезпеченої сімʼї під час призначення такої допомоги на наступний період враховується лише 50 відсотків доходу, отриманого у вигляді заробітної плати (грошового забезпечення), або доходу від підприємницької діяльності. Ця норма застосовується одноразово під час наступного звернення за призначенням державної соціальної допомоги.

Якщо непрацююча працездатна особа перебуває на обліку в центрі зайнятості як безробітна або така, що шукає роботу, більше ніж 12 місяців станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, та в шестимісячному періоді отримання державної соціальної допомоги не працевлаштувалася, розмір такої допомоги під час наступного звернення за її призначенням зменшується на 50 відсотків, на наступний період ― на 75 відсотків. Така допомога під час наступного звернення призначається не раніше ніж через шість місяців після завершення її виплати.

Для виходу малозабезпеченої сім’ї із складних життєвих обставин за рекомендацією органу соціального захисту населення непрацюючій працездатній особі із числа членів такої сім’ї, яка бажає провадити підприємницьку діяльність, центром зайнятості може бути надана допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім’ї, порядок надання якої визначається Кабінетом Міністрів України.

Доповнено перелік умов за яких виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється, а саме:

у разі виявлення, що непрацююча працездатна особа фактично не здійснювала догляд за особою, яка досягла 80-річного віку, або не надавала соціальних послуг з догляду відповідно до законодавства у зв’язку з перебуванням за кордоном сукупно більше ніж 60 днів протягом періоду отримання державної соціальної допомоги, ― з місяця, наступного за місяцем, у якому надійшла інформація з Держприкордонслужби.

В.о. начальника управління

соціального захисту населення

Світлана ОСІПОВА