Деклараційна кампанія - 2018

Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

На допомогу захисникам Батьківщини!



Консультує Міністр юстиції



Павле Дмитровичу,  скажіть, як можна швидко ліквідувати ФОП? Куди звертатися, що потрібно?
                                                                                                                                   Сергій Іллєнко
Куди звернутися для припинення діяльності ФОП?
Реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП уповноважені здійснювати :
·                     виконавчі органи місцевих рад, а також міські, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);
·                     нотаріуси;
·                     акредитовані суб'єкти.
Реєстрацію припинення підприємницької діяльності для осіб, які переселилися з території проведення антитерористичної операції в період її проведення, здійснює державний реєстратор за адресою їх тимчасового проживання.
Припинення підприємницької діяльності внутрішньо переміщеної особи здійснюється за її заявою та спрощеною процедурою за місцем проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Які підстави для проведення державної реєстрації?
Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
·                     документів, які подаються заявником для державної реєстрації;
·                     судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі;
·                     рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку.
Яка форма подання документів для державної реєстрації?
1.       Паперова форма: документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення).
2.       Електронна форма: документи подаються заявником через портал електронних сервісів
Для того, щоб подати заяву необхідно зареєструватися на сайті за посиланням https://online.minjust.gov.ua/registration-fiz та виконати вказані на сайті дії.
Електронна заява формується з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.
Які документи потрібно?
1) заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за рішенням особи (форма 12);
2) ксерокопія свідоцтва про смерть, судове рішення про визнання особи безвісно відсутньою - у разі припинення у зв’язку зі смертю;
3) паспорт громадянина України або інший документ, який підтверджує особу;
4) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником).
Скільки коштує ця процедура, який строк розгляду документів?
За проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця справлення плати не передбачено.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців має не перевищувати 24 годин після надходження документів. Виняток –вихідні та святкові дні.
Що робити після реєстрації?
Наступний крок – здійснити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та в установлені строки подати до органу Державної фіскальної служби податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
Крім того, контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.
Після цього ФОП має подати сам за себе звіт із зазначенням типу форми "ліквідаційна", де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Закрити рахунок у банку, якщо він був відкритий.
Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця?
 
Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області
Адреса: вул. Гайок, 4а, м. Біла Церква, Київська область, 09104,  телефон: 04563-12185
Електронна адреса:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103
 
Головне управління ДФС у Київській області
 Адреса: 3680, м. Київ-151, вул. Народного Ополчення, 5а
Електронна пошта:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Телефони:  200-37-52,  факс: 246-22-25
 
 

На Київщині припинено діяльність підприємства щодо незаконного виготовлення алкоголю

Слідчими ГУ ДФС у Київській області спільно з оперативними співробітниками ГУ ДФС у Київській області під процесуальним керівництвом прокуратури Київської області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.204 КК України, відносно службових осіб одного з підприємства Київської області, яке займається незаконним збутом алкогольних напоїв.

При проведенні комплексу оперативних заходів було встановлено, що постачання спиртовмісної продукції на територію виробничої бази здійснює інше підприємство, яке займається виробництвом спиртовмісної рідини, яка в подальшому використовується при незаконному виготовленні алкогольних напоїв.

З урахуванням зібраних в ході досудового розслідування матеріалів та згідно відомостей, що містяться у зверненні одного із найбільших підприємств в Україні по виготовленню спирту до Народного депутата  України щодо незаконного використання обладнання та виготовлення спиртовмісної рідини вказаним вище підприємством, на підставі ухвали слідчого судді проведено обшук за фактичною адресою розташування виробничих потужностей підприємства, яке займається незаконним виробництвом рідини із вмістом спирту.

За результатами обшуку виявлено та вилучено рідину з характерним запахом спирту у кількості 68118 л., полімерні кубовики з рідиною із характерним запахом спирту в кількості 17000 л., ректифікаційну колону, 2 вертикальні цистерни об’ємом по 20000л., 5 горизонтальних бочок (цистерн) об’ємом 15000л., спиртовмісну продукцію в полімерних пляшках (омивач скла, розпалювачі спиртові, гелеві та ін.), документи та чорнові записи, комп’ютерна техніка, барвники та вимірювачі спирту.

ГУ ДФС у Київській області

Від платників Київщини до Зведеного бюджету надійшло 728 млн. грн. податку на прибуток

Протягом січня-березня 2018 року платники податків Київщини сплатили до Зведеного бюджету України 728 млн. грн. податку на прибуток. Про це повідомив в.о. начальника ГУ ДФС у Київській області Олексій Кавилін.

За наданою ним інформацією, цей показник на 52% перевищує суму надходжень аналогічного періоду минулого року. Так, додатково до зведеного бюджету платниками Київщини перераховано 249 мільйонів гривень. Зокрема, до Державного бюджету спрямовано 652 млн. грн., що перевищує суму минулорічного показника на 53% або 227 мільйонів гривень. У  свою чергу, від сплати податку на прибуток місцеві бюджети отримали 76 млн. грн. Ця сума на 22,3 млн. грн. або 41% більша порівняно з тим самим періодом 2017 року.

Нагадуємо, що  10 травня закінчується строк подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств і фінансової звітності за І квартал 2018 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному кварталу.

Для зручності та заощадження часу рекомендуємо використовувати сучасні та зручних способів звітування до податкових органів, а саме засобами сервісу “Електронний кабінет платника податків», який розміщено на веб-сайті ДФС України за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua.

ГУ ДФС у Київській області

З метою реалізації права на податкову знижку, разом з декларацією слід надати довідку про отримані у звітному році доходи

Головне управління ДФС у Київській області звертає увагу платників податків, що фізичні особи, які подають податкову декларацію про майновий стан і доходи з метою використання їхнього права на податкову знижку, повинні на вимогу контролюючого органу надати разом із такою декларацією довідку про отримані у звітному році доходи.

Згідно з п.п. «в» п. 176.1 ст. 176 ПКУ, платники податків зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи за встановленою формою.

На вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, платники податку зобов’язані пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірність відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Підпунктом «в» п.176.2 ст.176 ПКУ передбачено, що особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку.

Враховуючи, що затвердженої форми довідки про доходи, яку повинні надавати податкові агенти платникам податків, нормами чинного законодавства не передбачено, то довідка надається у довільній формі, в якій, крім загальної інформації про фізичну особу (П. І. Б, реєстраційний номер облікової картки, період роботи), зазначається обов’язково наступна інформація:- сума нарахованого оподатковуваного доходу (помісячно та загальною сумою);- розмір та сума податкової соціальної пільги;

- сума нарахованого та утриманого податку на доходи фізичних осіб.

ГУ ДФС у Київській області

В якому органі слід стати на облік платнику податків - юридичній особі, у якого місцезнаходження, місце розташування офісу та виробничих приміщень знаходяться у різних районах

Головне управління ДФС у Київській області інформує, що згідно з пунктом 63.3 статті 63 ПКУ, платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходження юридичної особи - це фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Таким чином, юридична особа повинна стати на облік в контролюючому органі за місцем розташування офісу, - це його основне місце обліку, а також в контролюючому органі за місцем розташування (реєстрації) підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність - це неосновне місце обліку.

ГУ ДФС у Київській області

 

 

 

Дохід юридичної особи - платника єдиного податку 3-ї групи

Головне управління ДФС у Київській області нагадує, що доходом юридичної особи - платника єдиного податку є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 ПКУ. До обсягу доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) - п. 292.3 ст. 292 ПКУ.

Безоплатно отримані – це товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку – це визначено п.292.3 ст.292 ПКУ.

До доходу платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість за звітний період також включається сума кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

До суми доходу платника єдиного податку третьої групи за звітний період включається вартість реалізованих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг), за які отримана попередня оплата (аванс) у період сплати інших податків і зборів, визначених ПКУ.

ГУ ДФС у Київській області

 

«Я МАЮ ПРАВО!»

В рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО!» проводиться інформування громадян та надання практичних рекомендацій щодо захисту прав за найбільш актуальними напрямами.

Поширення знань та освітня місія сприяє залученню громадян до правової активності та правосвідомої поведінки.

Реалізація проекту відбувається шляхом об’єднання зусиль та інфраструктури Уряду, органів Міністерства юстиції, системи надання безоплатної правової допомоги, міжнародних партнерів та інших зацікавлених сторін.

Старт проекту відбувся 7 червня 2017. Проект презентовано Павлом Петренком та директором USAID Уейдом Уорреном в Кабінеті Міністрів України. Тривалість проекту становить 3 роки (2017–2019 роки).

До географії проекту віднесено всі міста України, включаючи віддалені селища, де функціонують центри та бюро системи надання безоплатної правової допомоги.

Важливим елементом проекту є створення на базі Кабінету Міністрів України моніторингової групи для системного періодичного розгляду ключових справ щодо порушення прав громадян.

Девіз проекту: Знаю! Дію! Захищаю!


https://www.youtube.com/watch?v=ANmMAlYmUv4

«Право на утримання того з подружжя, з ким проживає дитина інвалід» (згідно статті 88 Сімейного кодексу України)

Відповідно до статті 88 Сімейного Кодексу України для одержання утримання від другого з подружжя у зв’зку  з тим, що з ним проживає дитина-інвалід, недостатньо для того, щоб ця дитина була інвалідом.
 
    Необхідно, щоб:
 
а) дитина була інвалідом, що повинно бути доказаним письмовими документами, зокрема висновком ЛТЕК;
 
б) дитина потребувала постійного стороннього догляду, що також повинно бути доведено висновками лікарів, медичної комісії;
 
в) дитина проживала з одним з подружжя і опіка та догляд над дитиною інвалідом була постійною з боку цього батька (матері). Ці обставини можуть бути доведені письмовими доказами (реєстрацією місця проживання, актами, довідками, тощо), показаннями свідків. Сам факт проживання з дитиною -інвалідом не є беззаперечним фактом опікування над нею (наприклад, дитина хворіє на цукровий діабет, вона є інвалідом, але сама ходить в школу, займається в спортивній секції);
 
г) другий з подружжя міг надати утримання. Якщо добре ознайомиться з аліментами обов’язками, наприклад батька дитини, то він зобов’язаний платити дружині аліменти до шести років дитини (стаття 84 СК), платити аліменти дружині, яка здійснює постійні догляд за дитиною-інвалідом (стаття 88 СК) і паралельно платити аліменти на дитину ( стаття 180-181СК); нести додаткові витрати на дитину, яка хворіє та інше (це ті ж аліменти стаття185 СК)
 
   Крім того, він може мати іншу сім’ю, де також є дружина, яка потребує його допомоги, діти, престарілі батьки, якими необхідно за законом надавати утримання.
    У зв’язку з цим визначаючи розмір аліментів на утримання (у частці від заробітку (доходу) і (або) у твердій грошовій сумі) на утримання подружжя, яке здійснює постійний сторонній догляд за дитиною-інвалідом, суд повинен враховувати можливість другого  з подружжя надати таку допомогу.
    При цьому слід мати на увазі і те, що аліменти стягується за виконавчими листами у розмірі не більше 50% від заробітку (доходу).
    Не має права вимагати утримання один із подружжя від другого подружжя, якщо дитина - інвалід проживає і виховується в повній сім’ї, оскільки батьки мають рівні права у вихованні і утримання дітей. Вимоги статті 88 СК передбачені тільки для тих випадків, коли батьки дитини-інваліда проживають окремо.
 
 
 
 

«Консультує Міністр юстиції»

Пане міністре, мій чоловік півтора роки офіційно пробув в АТО. Чи положено йому отримати землю і куди для цього звертатися?

Ірина Остапчук

На які наділи мають право захисники вітчизни?

Учасники бойових дій та особи прирівняні до них мають право на першочергове відведення у власність або користування земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва (для городництва у користування).  У межах норм безплатної приватизації (передачі) земельні ділянки передаються у власність  у  таких розмірах:

1) для ведення садівництва — не більше 0,12 га;

2) для ведення особистого селянського господарства — не більше 2,0 га;

3) для будівництва і обслуговування жилого будинку в селах — не більше 0,25 га, в селищах — не більше 0,15 га, в містах — не більше 0,10 га;

 Куди звертатися для отримання земельної ділянки?

Учасникам АТО необхідно звернутися з клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки у власність або користування:

• сільської, селищної, міської ради (якщо питання стосуються земель комунальної власності відповідних територіальних громад);

• обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб;

• районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб (за межами населених пунктів земельні ділянки для городництва, ведення садівництва, ОСГ та будівництва індивідуального житлового будинку вони не передають);

• обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб;

• Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в області (якщо питання стосується земельних ділянок для ведення садівництва або особистого селянського господарства державної власності).

Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо передачі (надання) земель державної власності, зокрема ріллі, багаторічних насаджень для несільськогосподарських потреб, лісів для нелісогосподарських потреб, а також земельних ділянок природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та особливо цінних земель.

Як виглядає клопотання?

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри (в межах норм).

До клопотання додаються:

1) графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);

2) копія паспорта та копія ідентифікаційного номера;

3) документ, що посвідчує участь в АТО (посвідчення, довідка).

Чиновникам забороняється вимагати додаткові матеріали та документи.

Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або про мотивовану відмову має бути прийнято в місячний строк.

Що може бути підставою для відмови?

Лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.

Як проходить відведення земельної ділянки?

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки потрібно замовити в землевпорядній організації виготовлення такого проекту.

Виконавцем робіт може бути тільки особа з сертифікатом інженера-землевпорядника. Проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі укладеного із замовником договору. Термін виконання робіт – не може перевищувати 6 місяців.

Проект підлягає погодженню з територіальним органом Держгеокадастру. У випадку розташування земельної ділянки у межах населеного пункту, або якщо на ділянці планується розташування об'єкта будівництва, потрібно отримати погодження з управлінням з питань містобудування та архітектури місцевої державної адміністрації або місцевої ради.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки залежно від  її призначення, цінності  та місця розташування може підлягати також погодженню з: структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Строк розгляду: протягом 10 робочих днів з дня одержання проекту ( двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом -- після отримання позитивного висновку такої експертизи).

Підстава для відмови – лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Як зареєструвати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі?

Необхідно звернутися до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки та надати наступні документи:

1) заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

2) оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (погоджений проект землеустрою, за потреби, позитивний висновок експертизи);

3) документацію із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, у формі електронного документа.

Строк розгляду такої заяви – 14 днів. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється безоплатно.

Як провести затвердження проекту землеустрою?

Рішенням про надання земельної ділянки за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюється затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Чи потрібно реєструвати право на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Мін’юсту?

Так, потрібно. Для цього слід звернутися до суб’єкта, уповноваженого на проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а саме до виконавчого органу сільської, селищної чи міської ради або до місцевої державної адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг. Державну реєстрацію речових прав на землю здійснюють також юридичні особи, акредитовані Мінюстом, та нотаріуси.

Які документи потрібні:

1) заява встановленої форми, яку формує державний реєстратор;

2) документ, що посвідчує особу;

3) засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки у власність або надання у користування;

4) витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (подається  у разі, коли в документі, що подається для державної реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку);

5) документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

   За додатковою інформацією з порушенного питання можна звернутися до:

- Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області за адресою: вул.. Гайок, 4а, м. Біла Церква, Київська область, 09104.

   Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103;

 

- Громадської приймальні при Головному територіальному управлінні юстиції у Київській області за адресою м. Київ,  вул. Є. Сверстюка, 15 (3-й поверх);

-  Головного управління Держгеокадастру у Київській області, за адресою м. Київ, вул. Серпова, 3/14.

Загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!»

Загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!» реалізується Міністерством юстиції у співпраці з системою безоплатної правової допомоги та територіальними органами юстиції.
Наша мета – підвищити юридичну грамотність українців та сформувати нову правову культуру в суспільстві.
Це масштабна реформа правової свідомості, яка забезпечить сталий розвиток України як сучасної демократичної держави. Ми не лише інформуємо громадян про їхні права, а й навчаємо їх, як ці права захищати. Ми даємо чіткі й зрозумілі поради, як діяти, коли твої права порушують. Ми доводимо, що держава може бути твоїм партнером і встановлюємо рівність перед законом для кожного українця.

Відеоролик доступний для перегляду за посиланням.

«Консультує Міністр юстиції України»

Доброго дня! У нас з чоловіком от-от має народитися донечка. Підкажіть, будь ласка, як можна оформити допомогу при народженні дитини?

Ірина Тимощук

Хто має право на допомогу?

Допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини або опікуну, який постійно проживає разом з дитиною.

Куди звернутися?

До органу соціального захисту населення за місцем реєстрації одного з батьків дитини (опікуна), з яким постійно проживає дитина. Допомога може бути призначена за місцем фактичного проживання за умови подання довідки про неодержання зазначеної допомоги в органах соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Заява також може бути подана в електронній формі органу соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника. Зробити це можна через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики (https://e-services.msp.gov.ua/) з використанням електронного цифрового підпису)

Звернутися необхідно не пізніше 12 календарних місяців після народження дитини, інакше допомогу не призначать.

Водночас допомога при народженні дитини, не одержана через смерть одного з батьків, якому ця допомога була призначена, виплачується матері (батьку, опікуну) за умови звернення за нею не пізніше ніж через 12 місяців після смерті отримувача допомоги.

Які документи потрібні?

Для отримання допомоги при народженні дитини за умови пред'явлення паспорта або іншого документу, який посвідчує особу, подається:
  1. заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (наказ Міністерства соціальної політики України від 21 квітня 2015 року № 441 "Про затвердження форми Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг");
  2. копію свідоцтва про народження дитини;
  3. копію рішення про встановлення опіки (подають лише опікуни);
  4. видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини (якщо жінка, яка має зареєстроване місце проживання на території України і народила дитину під час тимчасового перебування за межами України).

Який розмір допомоги?

Допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41 280 гривень.

Виплата допомоги здійснюється одноразово – у сумі 10 320 гривень.

Решта суми виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами (по 860 грн на місяць).

Чи можуть батьків позбавити допомоги?

Існує низка умов для припинення виплати допомоги:
-        позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;
-        відмови отримувача допомоги від виховання дитини;
-        нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;
-        відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;
-        тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання, крім дітей, які народилися під час перебування матері в слідчому ізоляторі або установі виконання покарань за умови перебування дитини разом з матір'ю;
-        припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень щодо конкретної дитини;
-        перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду;
-        усиновлення дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
-        смерті дитини;
-        смерті отримувача допомоги;

Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Таке рішення приймається безповоротно?

Рішення про припинення є не кінцевим і виплату допомогу при народженні можуть відновити (крім випадків смерті дитини). Для цього особі, яка здійснює догляд за дитиною, потрібно звернутися протягом 12 місяців після припинення виплати допомоги в орган соціального захисту населення з письмовою заявою.

Хтось контролює, на що витрачають допомогу?

Контроль за цільовим використанням державної допомоги здійснюється працівниками центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді або уповноваженою особою, визначеною виконавчим органом об'єднаної територіальної громади.

У разі встановлення факту нецільового використання коштів зазначені органи подають керівнику органу, який призначив допомогу, пропозиції щодо припинення її виплати.

Також у випадку невідвідування матір'ю (батьком, опікуном) дільничного лікаря-педіатра (сімейного лікаря), під наглядом якого перебуває дитина віком до 1 року, адміністрація лікувально-профілактичного закладу повідомляє про це орган соціального захисту населення за місцем проживання дитини.

«Тиждень права»

На доручення № б/н від 07.03.2018 року управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області на виконання доручення начальника Головного територіального управління юстиції у Київській області від 06.03.2018 № 10 з метою виконання розпочатого Міністром юстиції України загально-національного проекту «Я маю право!» для підвищення рівня проінформованості українців про їхні права та способи їх активного захисту «Тиждень права» на тему «Я дитина – я маю право» (права та обов’язки дитини, механізми захисту прав дитини в сучасному суспільстві, у тому числі дітей ромської національності: особливості та стереотипи).
Переяслав-Хмельницький міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області повідомляє, що 23 березня 2018 року у приміщенні державного професійно-технічного навчального закладу «Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти» міста Переяслав-Хмельницький в групі № 4 третього курсу був проведений урок на тему «Я дитина – я маю право». Заступник директора з навчально-виховної роботи – Слюсар Ірина Володимирівна , присутні 18 чоловік.