Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

"Урядова гаряча лінія"

На допомогу захисникам Батьківщини!



Інструкція зі створення заявки на внесення бенефіціарів

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства юстиції України щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» № 1281/5 від 22.07.2015, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.2015 за № 881/27326, запроваджено можливість попередньої подачі документів для внесення кінцевих вигодоодержувачів та власників істотної участі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі – ЄДР).

Для створення облікового запису у системі попередньої подачі документів до ЄДР необхідно виконати наступні кроки:

  1. Ознайомитись з інструкцією користувача системи попередньої подачі документів до ЄДР.
  2. Перейти на веб-сайт системи попередньої подачі документів до ЄДР, зареєструватись на ньому та виконати дії у відповідності до інструкції.

Неприбуткові підприємства, установи та організації звільнені від сплати реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до їх установчих документів

Згідно підпункту 2 пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 17.07.2015 № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» розділ VIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» доповнено пунктом 5, згідно якого реєстраційний збір не справляється за проведення державної реєстрації змін, що вносяться до установчих документів неприбуткових підприємств, установ та організацій відповідно до пункту 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Згідно пункту 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, неприбуткові підприємства, установи та організації, внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність із нормами цього Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, які не привели свої установчі документи у відповідність із нормами пункту 133.4 статті 133 цього Кодексу, після 1 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Пунктами 133.4 і 133.5 статті 133 Податкового кодексу України встановлено наступне:

133.4. Не є платниками податку неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

133.4.1. Неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

133.4.6. До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам цього пункту і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:

бюджетні установи (згідно підпункту 14.1.17. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначення «бюджетна установа» вживається у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України); громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства); об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів;

інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам цього пункту.

133.5. Не є платниками податку суб’єкти господарювання, що застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, визначені главою 1 розділу XIV цього Кодексу.

Змінено порядок отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Порядком доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування,суддів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, нотаріусів, адвокатів ( далі - користувачі) до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2014 року № 722 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження», визначені умови та підстави безпосереднього доступу користувачів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об»єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек у зв»язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, а також механізм користування ними.                  

Нагадуємо, що з 1 жовтня 2015 року надання інформації органам влади, що мають право на отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в паперовому вигляді припиняється.

Реєстраційна служба інформує!

215 тисяч українських компаній все ще не подали до реєстраційних служб інформацію про кінцевих бенефіціаріарних власників. Якщо представники бізнесу не активізуються та знову відкладуть подачу відповідних даних ближче до кінця граничного терміну 25 вересня, це може призвести до ажіотажу та черг в органах реєстрації.

З такою заявою сьогодні в Кабінеті Міністрів виступили заступник Міністра юстиції Оксана Іванченко та директор департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції Сергій Бенедисюк.

25 вересня збігає граничний термін подання бізнесом відомостей про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) компаній – так званої Форми 4. Просимо усіх, хто ще не подав відповідних даних, не відкладати цей процес на останній тиждень, аби не створювати зайвого ажіотажу», - сказала заступник Міністра юстиції.

Вона нагадала, що у травні цього року в реєстраційних службах склалася досить напружена ситуація. Представники бізнесу в останній момент згадали про необхідність подати Форму 4 з даними про реальних власників компаній. Це призвело до черг та незадоволення з боку відвідувачів реєстраційних служб.

«Разом з парламентаріями нам вдалося 21 травня схвалити зміни до закону, якими було відтерміновано строк подання відомостей на 4 місяці та спрощено процес подачі цих даних», зауважила Оксана Іванченко.

Зокрема, за її словами, не потрібно подавати дані релігійним організаціям, державним та комунальним підприємствам, політичним партіям, творчим спілкам, торгово-промисловим палатам та низці інших організацій.

Так само подавати інформацію про кінцевих бенефіціарів не потрібно тим юридичним особам, власниками яких є виключно фізичні особи у тому випадку, коли саме ці фізичні особи є бенефіціарами даної компанії.

За словами Сергія Бенедисюка представникам компаній не доведеться наново заповнювати усі сторінки Форми 4.

«Ми зробили Форму 4 у вигляді конструктора. Якщо ви подаєте інформацію виключно по бенефіціарам, немає необхідності подавати всі сторінки. Достатньо титульної сторінки та сторінки з даними, які ви хочете подати», - зазначив директор реєстраційного департаменту.

За його словами, найбільш зручною ця новація буде для тих, хто вирішив надіслати заповнену форму поштою.

«У такому випадку закон вимагає , щоб підпис керівника був засвідчений нотаріусом на кожній сторінці документу. Нині вам не доведеться засвідчувати 10 сторінок. Замість цього треба засвідчити лише 1 сторінку», - наголосив Сергій Бенедисюк.

Ще одне нововведення – це можливість попереднього перегляду адміністратором заявок, поданих у електронній формі.

«У розділі онлайн-сервісів Мін’юсту можна подати скановану Форму 4. Її перевірить спеціаліст, і якщо не буде помилок, реєстратор призначить конкретний час, коли громадянин має прийти поза загальною чергою з паперовим носієм», - поінформував присутніх директор департаменту державної реєстрації Мін’юсту.

Водночас, як повідомив Сергій Бенедисюк, у Формі 4 з’явився пункт «відсутній кінцевий бенефіціар».

«Якщо немає якихось осіб, які підпадають під визначення бенефіціара, передбачене Законом про запобігання легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, то представники компанії можуть обрати цей пункт. Однак, якщо хтось намагатиметься подати недостовірну інформацію про відсутність бенефіціарів, українське законодавства передбачає кримінальну відповідальність за такі дії», - попередив він.

За словами Сергія Бенедисюка, інформацію про реальних власників вже подало більше 1 млн підприємств. Ще близько 215 тисяч юридичних осіб не внесли відповідні дані.

Щодо введених онлайн сервісів Мін'юсту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

З початку 2015 року Міністерством юстиції України було запроваджено надання низки своїх послуг через мережу Інтернет, що покликано спростити та покращити ситуацію з надання адміністративних послуг громадянам та юридичним особам, зокрема, у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

Запровадження таких онлайн сервісів має забезпечити відкритість та доступність даних про зареєстровані права на нерухомість, а головне – можливість, в спрощеному порядку отримувати такі дані без візиту до реєстраційної служби, без черг, використовувати саме достовірні відомості про зареєстровані права на нерухоме майно в комерційному обороті на ринку нерухомості.

З 01 січня 2015 року набув чинності Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2014 року № 722, який передбачив можливість отримання громадянами та представниками юридичних осіб інформації про зареєстровані права на нерухомість в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України, сплативши при цьому за допомогою електронних платіжних засобів 17 грн.

Інформація з Державного реєстру прав в електронній формі надається користувачам, які зареєструвалися на офіційному веб-сайті та надали відомості про: - власне прізвище, ім’я та по батькові (за наявності); - реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); - серію та номер паспорта громадянина України чи реквізити іншого документа, що посвідчує особу; - найменування та податковий номер юридичної особи (у разі, коли інформація запитується в інтересах юридичної особи її керівником чи представником).

Необхідно звернути увагу на те, що наразі інформацію в електронній формі про зареєстровані речові права та їх обтяження можна отримати виключно за об’єкти нерухомого майна, але починаючи з 06 жовтня 2015 року можливим буде отримання такої інформації і за суб’єктом права.

Слід зазначити, що онлайн послуги отримуються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України через так званий Кабінет електронних сервісів, який можна знайти за адресою https://kap.minjust.gov.ua/. На даному сайті можна ознайомитись з повним описом послуг, покроковими інструкціями з їх отримання, а також інформацією про нормативно-правові акти, якими врегульовано надання таких послуг.

Разом з отриманням інформації про зареєстровані речові права та їх обтяження на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України існує можливість перегляду стану розгляду державними реєстраторами тієї чи іншої заяви (запиту), а також перевірки того чи іншого документу у сфері державної реєстрації прав.

Так, для отримання інформації про стан розгляду поданої заяви необхідно використати дані, які зазначені в картці прийому заяви, а саме: вказати реєстраційний номер заяви в базі даних про реєстрацію заяв та запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також дату та час реєстрації заяви.

Переяслав – Хмельницьке міськрайонне управління юстиції повідомляє!

Броварський місцевий центр з надання з надання безоплатної вторинної правової допомоги територіально розташований в м. Бровари і зокрема обслуговує населення м. Переяслав – Хмельницький та Переяслав – Хмельницького району та інших районів Київської області.

Про надання БВПД Центр приймає рішення на підставі звернення осіб. Відповідно до ч. 1, ст. 18 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу» звернення про надання правових послуг, передбачених ч.2, ст. 13 цього Закону, подаються особисто до Центру або до територіального органу юстиції за місцем фактичного проживання таких осіб незалежно від реєстрації місця проживання чи перебування особи.

Тобто особи, які проживають в Переяслав – Хмельницькому районі та м. Переяслав – Хмельницький можуть подати свої звернення також і до управління юстиції.

Згідно ч.2, ст. 19 ЗУ «Про безоплатну правову допомогу», якщо особа подала звернення до територіального органу юстиції, цей орган зобов’язаний протягом 3-х робочих днів з дня подання звернення надіслати його до Центру.

Разом із зверненням направляються:

- згода на обробку персональних даних;

- копії паспорта, ідентифікаційного коду;

- копії відповідних посвідчень або довідок.

У разі виникнення додаткових питань звертатися за детальною інформацією за адресою: 07401, м. Бровари, вул. Київська, 135, тел. (04594) 6 - 93 – 55. email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.