Деклараційна кампанія - 2018

Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

На допомогу захисникам Батьківщини!



«Консультує Міністр юстиції»

Пане міністре, мій чоловік півтора роки офіційно пробув в АТО. Чи положено йому отримати землю і куди для цього звертатися?

Ірина Остапчук

На які наділи мають право захисники вітчизни?

Учасники бойових дій та особи прирівняні до них мають право на першочергове відведення у власність або користування земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, садівництва і городництва (для городництва у користування).  У межах норм безплатної приватизації (передачі) земельні ділянки передаються у власність  у  таких розмірах:

1) для ведення садівництва — не більше 0,12 га;

2) для ведення особистого селянського господарства — не більше 2,0 га;

3) для будівництва і обслуговування жилого будинку в селах — не більше 0,25 га, в селищах — не більше 0,15 га, в містах — не більше 0,10 га;

 Куди звертатися для отримання земельної ділянки?

Учасникам АТО необхідно звернутися з клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки у власність або користування:

• сільської, селищної, міської ради (якщо питання стосуються земель комунальної власності відповідних територіальних громад);

• обласні, районні ради передають земельні ділянки у власність або у користування з відповідних земель спільної власності територіальних громад для всіх потреб;

• районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб (за межами населених пунктів земельні ділянки для городництва, ведення садівництва, ОСГ та будівництва індивідуального житлового будинку вони не передають);

• обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб;

• Головного управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в області (якщо питання стосується земельних ділянок для ведення садівництва або особистого селянського господарства державної власності).

Кабінет Міністрів України приймає рішення щодо передачі (надання) земель державної власності, зокрема ріллі, багаторічних насаджень для несільськогосподарських потреб, лісів для нелісогосподарських потреб, а також земельних ділянок природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та особливо цінних земель.

Як виглядає клопотання?

У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри (в межах норм).

До клопотання додаються:

1) графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (наприклад, викопіювання з кадастрової карти);

2) копія паспорта та копія ідентифікаційного номера;

3) документ, що посвідчує участь в АТО (посвідчення, довідка).

Чиновникам забороняється вимагати додаткові матеріали та документи.

Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою або про мотивовану відмову має бути прийнято в місячний строк.

Що може бути підставою для відмови?

Лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою, техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у визначеному порядку.

Як проходить відведення земельної ділянки?

У разі прийняття уповноваженим органом рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки потрібно замовити в землевпорядній організації виготовлення такого проекту.

Виконавцем робіт може бути тільки особа з сертифікатом інженера-землевпорядника. Проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі укладеного із замовником договору. Термін виконання робіт – не може перевищувати 6 місяців.

Проект підлягає погодженню з територіальним органом Держгеокадастру. У випадку розташування земельної ділянки у межах населеного пункту, або якщо на ділянці планується розташування об'єкта будівництва, потрібно отримати погодження з управлінням з питань містобудування та архітектури місцевої державної адміністрації або місцевої ради.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки залежно від  її призначення, цінності  та місця розташування може підлягати також погодженню з: структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, відповідним структурним підрозділом обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони культурної спадщини; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства; центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.

Строк розгляду: протягом 10 робочих днів з дня одержання проекту ( двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом -- після отримання позитивного висновку такої експертизи).

Підстава для відмови – лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Як зареєструвати земельну ділянку в Державному земельному кадастрі?

Необхідно звернутися до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки та надати наступні документи:

1) заяву про внесення відомостей до Державного земельного кадастру;

2) оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (погоджений проект землеустрою, за потреби, позитивний висновок експертизи);

3) документацію із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки, у формі електронного документа.

Строк розгляду такої заяви – 14 днів. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру здійснюється безоплатно.

Як провести затвердження проекту землеустрою?

Рішенням про надання земельної ділянки за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюється затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Чи потрібно реєструвати право на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно Мін’юсту?

Так, потрібно. Для цього слід звернутися до суб’єкта, уповноваженого на проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, а саме до виконавчого органу сільської, селищної чи міської ради або до місцевої державної адміністрації, в тому числі через центри надання адміністративних послуг. Державну реєстрацію речових прав на землю здійснюють також юридичні особи, акредитовані Мінюстом, та нотаріуси.

Які документи потрібні:

1) заява встановленої форми, яку формує державний реєстратор;

2) документ, що посвідчує особу;

3) засвідчена копія рішення про безоплатну передачу земельної ділянки у власність або надання у користування;

4) витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (подається  у разі, коли в документі, що подається для державної реєстрації, відсутні відомості про її кадастровий номер, а також у разі, коли в результаті доступу до Державного земельного кадастру державним реєстратором встановлено відсутність відомостей про відповідну земельну ділянку);

5) документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - в розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

   За додатковою інформацією з порушенного питання можна звернутися до:

- Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області за адресою: вул.. Гайок, 4а, м. Біла Церква, Київська область, 09104.

   Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213103;

 

- Громадської приймальні при Головному територіальному управлінні юстиції у Київській області за адресою м. Київ,  вул. Є. Сверстюка, 15 (3-й поверх);

-  Головного управління Держгеокадастру у Київській області, за адресою м. Київ, вул. Серпова, 3/14.

Загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!»

Загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!» реалізується Міністерством юстиції у співпраці з системою безоплатної правової допомоги та територіальними органами юстиції.
Наша мета – підвищити юридичну грамотність українців та сформувати нову правову культуру в суспільстві.
Це масштабна реформа правової свідомості, яка забезпечить сталий розвиток України як сучасної демократичної держави. Ми не лише інформуємо громадян про їхні права, а й навчаємо їх, як ці права захищати. Ми даємо чіткі й зрозумілі поради, як діяти, коли твої права порушують. Ми доводимо, що держава може бути твоїм партнером і встановлюємо рівність перед законом для кожного українця.

Відеоролик доступний для перегляду за посиланням.

«Консультує Міністр юстиції України»

Доброго дня! У нас з чоловіком от-от має народитися донечка. Підкажіть, будь ласка, як можна оформити допомогу при народженні дитини?

Ірина Тимощук

Хто має право на допомогу?

Допомога при народженні дитини надається одному з батьків дитини або опікуну, який постійно проживає разом з дитиною.

Куди звернутися?

До органу соціального захисту населення за місцем реєстрації одного з батьків дитини (опікуна), з яким постійно проживає дитина. Допомога може бути призначена за місцем фактичного проживання за умови подання довідки про неодержання зазначеної допомоги в органах соціального захисту населення за місцем реєстрації.

Заява також може бути подана в електронній формі органу соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника. Зробити це можна через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики (https://e-services.msp.gov.ua/) з використанням електронного цифрового підпису)

Звернутися необхідно не пізніше 12 календарних місяців після народження дитини, інакше допомогу не призначать.

Водночас допомога при народженні дитини, не одержана через смерть одного з батьків, якому ця допомога була призначена, виплачується матері (батьку, опікуну) за умови звернення за нею не пізніше ніж через 12 місяців після смерті отримувача допомоги.

Які документи потрібні?

Для отримання допомоги при народженні дитини за умови пред'явлення паспорта або іншого документу, який посвідчує особу, подається:
  1. заява одного з батьків (опікуна), з яким постійно проживає дитина, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики (наказ Міністерства соціальної політики України від 21 квітня 2015 року № 441 "Про затвердження форми Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг");
  2. копію свідоцтва про народження дитини;
  3. копію рішення про встановлення опіки (подають лише опікуни);
  4. видані компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини (якщо жінка, яка має зареєстроване місце проживання на території України і народила дитину під час тимчасового перебування за межами України).

Який розмір допомоги?

Допомога при народженні дитини призначається у розмірі 41 280 гривень.

Виплата допомоги здійснюється одноразово – у сумі 10 320 гривень.

Решта суми виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами (по 860 грн на місяць).

Чи можуть батьків позбавити допомоги?

Існує низка умов для припинення виплати допомоги:
-        позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;
-        відмови отримувача допомоги від виховання дитини;
-        нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;
-        відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;
-        тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання, крім дітей, які народилися під час перебування матері в слідчому ізоляторі або установі виконання покарань за умови перебування дитини разом з матір'ю;
-        припинення опіки або звільнення опікуна від його повноважень щодо конкретної дитини;
-        перебування отримувача допомоги у місцях позбавлення волі за рішенням суду;
-        усиновлення дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування;
-        смерті дитини;
-        смерті отримувача допомоги;

Виплата допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини, за рішенням органу, який призначив допомогу.

Таке рішення приймається безповоротно?

Рішення про припинення є не кінцевим і виплату допомогу при народженні можуть відновити (крім випадків смерті дитини). Для цього особі, яка здійснює догляд за дитиною, потрібно звернутися протягом 12 місяців після припинення виплати допомоги в орган соціального захисту населення з письмовою заявою.

Хтось контролює, на що витрачають допомогу?

Контроль за цільовим використанням державної допомоги здійснюється працівниками центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді або уповноваженою особою, визначеною виконавчим органом об'єднаної територіальної громади.

У разі встановлення факту нецільового використання коштів зазначені органи подають керівнику органу, який призначив допомогу, пропозиції щодо припинення її виплати.

Також у випадку невідвідування матір'ю (батьком, опікуном) дільничного лікаря-педіатра (сімейного лікаря), під наглядом якого перебуває дитина віком до 1 року, адміністрація лікувально-профілактичного закладу повідомляє про це орган соціального захисту населення за місцем проживання дитини.

«Тиждень права»

На доручення № б/н від 07.03.2018 року управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області на виконання доручення начальника Головного територіального управління юстиції у Київській області від 06.03.2018 № 10 з метою виконання розпочатого Міністром юстиції України загально-національного проекту «Я маю право!» для підвищення рівня проінформованості українців про їхні права та способи їх активного захисту «Тиждень права» на тему «Я дитина – я маю право» (права та обов’язки дитини, механізми захисту прав дитини в сучасному суспільстві, у тому числі дітей ромської національності: особливості та стереотипи).
Переяслав-Хмельницький міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області повідомляє, що 23 березня 2018 року у приміщенні державного професійно-технічного навчального закладу «Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти» міста Переяслав-Хмельницький в групі № 4 третього курсу був проведений урок на тему «Я дитина – я маю право». Заступник директора з навчально-виховної роботи – Слюсар Ірина Володимирівна , присутні 18 чоловік.

  

Прийом громадян

На доручення № б/н від 07.03.2018 року управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області на виконання доручення начальника Головного територіального управління юстиції у Київській області від 06.03.2018 № 10 з метою виконання розпочатого Міністром юстиції України загально-національного проекту «Я маю право!» для підвищення рівня проінформованості українців про їхні права та способи їх активного захисту організовано «Тиждень права» .  22.03.2018 року працівниками  відділу «Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги» Броварського місцевого центру з надання безоплатної правової  допомоги спільно з заступником начальника Переяслав-Хмельницького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області Дудкою С.П. та виконавцями відділу проведено спільний прийом громадян з питань виконання рішень про призначення аліментів, стягнення заборгованості. В ході прийому була надана консультація з приводу стягнення заборгованості по аліментам та надання допомоги в складанні  документів процесуального характеру, поширено інформаційні буклети «Я маю право» та розміщено плакати.

   











  

Стаття 26. Початок примусового виконання рішення

До заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру - у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника - фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.

Від сплати авансового внеску звільняються стягувачі за рішеннями про:
стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин;
обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;
відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, а також смертю фізичної особи;
стягнення аліментів;
відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Від сплати авансового внеску також звільняються державні органи, інваліди війни, інваліди I та II груп, законні представники дітей-інвалідів і недієздатних інвалідів I та II груп, громадяни, віднесені до категорій 1 та 2 осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у разі їх звернення до органів державної виконавчої служби.
 

РЕКВІЗИТИ АВАНСОВОГО ВНЕСКУ

Отримувач: Переяслав-Хмельницький міськрайонний ВДВС

р/р №37117134856291

код ЄДРПОУ: 34856291

МФО 820172

Банк отримувач: ДКСУ м. Київ

 

Суспільно корисні роботи – як вид відповідальності за несплату аліментів на утримання дитини

В приміщенні Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації 20.03.2018 року під головуванням виконуючого обов’язки голови Бобровніка Ю. В. відбулася робоча зустріч з сільськими головами району з участю начальника Переяслав-Хмельницького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції Київської області Григорія Соколова та начальника Переяслав-Хмельницького міськрайонного відділу з питань пробації Центрального міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції підполковника внутрішньої служби Василя Паламарчука.
Серед основних питань, винесених на розгляд, було питання прийнятих змін до діючого законодавства з прийняттям Закону України ” Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом удосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів ”.
Начальником відділу пробації до відома присутніх представників органів місцевого самоврядування було доведено, що відповідно до прийнятих змін до діючого законодавства, зокрема до Кодексу України про адміністративні правопорушення, виконання адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається органом місцевого самоврядування. Виконання зазначеного виду адміністративного стягнення покладено на уповноважені органи з питань пробації, у зв’язку з чим уповноваженим органам органам з питань пробації необхідно звернутися до органів місцевого самоврядування для погодження з ними або власниками підприємств видів суспільно корисних робіт і переліку об’єктів, на яких порушники відбуватимуть ці роботи, а також доведено присутнім які обов’язки уповноважених органів з питань пробації під час виконання постанов суду ( судді ) про застосування оплачуваних суспільно корисних робіт. Крім того начальником відділу пробації було наголошено на необхідності якомога швидшого прийняття рішень органами місцевого самоврядування переліку видів суспільно корисних робіт і переліку об’єктів, на яких порушники відбуватимуть ці роботи, відповідно до отриманих раніше повідомлень та надати їх до відділу пробації.
 Начальником Переяслав-Хмельницького міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції Київської області Соколовим Г. О. було доведено до відома присутніх статистичні дані по місту та району щодо осіб, які мають заборгованість зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за шість місяців з дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання. Зі слів керівника виконавчої служби стало відомо, що із загальної чисельності осіб, які мають заборгованість зі сплати аліментів на території району проживає близько 90 порушників.
На прохання присутніх сільських голів виконавчою службою буде підготовлено вичерпну інформацію стосовно кількості порушників, які проживають на території кожного з сіл району, які вони отримають в разі звернення, але основними і не зовсім зрозумілими залишились питання оформлення порушників на оплатні роботи, наявність нормативних документів, які передбачають нарахування тієї чи іншої кількості коштів саме за певний об’єм виконаної роботи, оподаткування заробітку чи його відсутність та механізм перерахування коштів на рахунки виконавчої служби тощо.
Зазначені проблемні питання сторони зустрічі домовились вирішувати вже по мірі отримання на виконання постанов суду про призначення суспільно корисних робіт.
 
  






























     














        


«ТИЖДЕНЬ ПРАВА»

Переяслав-Хмельницький міськрайонний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Київській області повідомляє що з 19.03.2018 року по 24.03.2018 року проводиться      «ТИЖДЕНЬ    ПРАВА»