Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

"Урядова гаряча лінія"

Федерація футболу

На допомогу захисникам Батьківщини!



ПРОДОВЖЕНО ДІЮ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

За інформацією департамент економічного розвитку і торгівлі Київської облдержадміністрації, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1408-р (http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=248750502)  продовжено до 31 грудня 2016 року дію пілотного проекту щодо впровадження електронних закупівель, який схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 травня 2015 р. № 501 «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів».
Учасники пілотного проекту проводять електронні закупівлі товарів з використанням автоматизованої інформаційної системи, яка забезпечує прозорість результатів закупівель та до складу якої входять центральна база даних, єдиний модуль аукціону та кілька електронних майданчиків (сайтів у Інтернеті), що взаємодіють з центральною базою даних через відкритий програмний інтерфейс (АРI).
А замовники  використовують prozorro для  допорогових закупівель.
 

ПРОЕКТ ЗАКОНУ “ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ” ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ У ВЕРХОВНІЙ РАДІ

Ключовий документ реформи держзакупівель, проект Закону “Про публічні закупівлі” зареєстрований у Верховній Раді за номером 3559: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=57268/

Проект Закону України “Про публічні закупівлі”  розроблено на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Коаліційної угоди та Указу Президента України “Про Стратегію сталого розвитку “Україна – 2020” щодо впровадження електронних закупівель, а також статті 153 глави 8 “Державні закупівлі” розділу IV Угоди про асоціацію між Україною, з однією сторони, Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, у частині імплементації Директив 2014/24/ЄС і 2014/25/ЄС.

Метою проекту Закону є:

  • підвищення рівня конкуренції у сфері державних закупівель та зниження рівня корупції шляхом запровадження системи електронних закупівель та електронної системи оскарження; здійснення  процедур закупівлі, обмін інформацією, документами та подання роз’яснень в електронній системі закупівель;
  • виконання Угоди про асоціацією щодо імплементації Директив 2014/24/ЄС і 2014/25/ЄС шляхом запровадження нових підходів щодо здійснення закупівель у частині оптимізації процедур закупівель та можливості створення ЦЗО;
  • сприяння прозорості використання бюджетних коштів шляхом урегулювання здійснення закупівель, що здійснюються від 50 тис. гривень до порогів застосування процедур закупівель;
  • підвищення професійності закупівельників шляхом надання можливості здійснювати закупівлі не лише тендерним комітетом, але й уповноваженою особою замовника.

 

ЗМІНИ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Відповідно до Закону України від 15.09.15 № 679-VIII «Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції» внесено зміни до абзацу першого статті 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
У тому числі передбачено, що цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон 500 тисяч гривень.

Довідково:

ІГОР САМОЙЛОВ: «ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ СИСТЕМИ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ЗАБЕЗПЕЧИТЬ ЕКОНОМІЮ КОШТІВ ТА ДОЗВОЛИТЬ УНЕМОЖЛИВИТИ НЕДОБРОСОВІСНУ КОНКУРЕНЦІЮ»

У приміщенні Київської ОДА відбувся семінар-тренінг щодо запровадження на Київщині електронної системи державних закупівель у системі «ProZorro». Ініціатором у проведенні цього заходу виступили представники Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації. Засідання відбулося під керівництвом директора Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації Ігоря Самойлова. Учасниками заходу виступили представники від Міністерства економічного розвитку і торгівлі, громадських об’єднань, які започаткували «ProZorro», представники електронних платформ, а також основні розпорядники державних коштів Київської області.
 На сьогоднішній день законодавча база у сфері державних закупівель за своїм змістом виступає лише регулятором нормативо-правових відносин у цій галузі, але водночас не може гарантувати проведення чесних та прозорих торгів. За словами директора Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації Ігоря Самойлова, запровадження нововведень у сфері державних закупівель на Київщині допоможе в подальшому повністю викорінити системну корупцію та, водночас, сприятиме покращенню загального стану справ соціально-економічної галузі області.
«Запровадження електронної системи державних закупівель забезпечить економію коштів та дозволить унеможливити недобросовісну конкуренцію. Держава втрачає на проведенні процедури закупівель від 10 до 15 % своїх коштів на день, у грошовому еквіваленті ця сума становить близько 55 мільйонів гривень. І  основна проблема цієї ситуації криється у відсутності прозорої системи, яка б чесно та відкрито регулювала відносини всіх учасників конкурсу», - висловив своє точку зору Ігор Самойлов.
Зараз за такими новітніми стандартами щодо впровадження системи електронних закупівель працюють не лише країни ЄС, але й максимально долучаються інші держави світової спільноти. Досвід доводить, що вже у перший же рік запровадження електронної системи державних закупівель результати виправдовують очікування щодо покращення процедури проведення.
Ідея про створення системи державних закупівель «ProZorro» виникла у минулому році. Система була створена з ініціативи громадських організацій, комерційних майданчиків, державних органів та підприємців. Сьогодні це пілотний проект, до якого підключено 6 комерційних майданчиків (веб-сайтів), які працюють у сфері держзакупівель.
Особливість реалізації проекту у тому, що «ProZorro» не передбачає використання державних коштів, а фінансування проекту відбувається за рахунок компаній-комерційних майданчиків (веб-сайтів) та донорів у переважній більшості міжнародних. Основний принцип роботи за задумом організаторів – максимальна публічність. Після реєстрації на сайті можна безперешкодно переглядати інформацію про компанії, яка знаходиться у відкритому доступі.
«Всі держустанови подають заяви про держзакупівлі на безкоштовній основі, а для бізнесу ми пропонуємо відкриту конкуренцію та знижені ціни. Зараз на сайті присутня вся статистика про кожне зареєстроване підприємство. На сьогодні у системі присутні вже більше 800 держзамовників», - поінформував керівник проекту «Держзакупівлі.онлайн» Самвел Акобян.
На даний час вже є окреме протокольне доручення Президента України, відповідно до якого основні розпорядники державних коштів повинні перейти на електронну систему державних закупівель. Окремим розпорядженням голови Київської ОДА Володимира Шандри, відповідальність у справі організаційного забезпечення реалізації на Київщині електронної системи державних закупівель товарів, робіт і послуг покладено на Департамент економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації. Контроль за виконанням доручення здійснюватиме директор Департаменту Ігор Самойлов.
«Основна мета нашої зустрічі полягає у тому, щоб максимально роз’яснити розпорядникам державних коштів методику та характер здійснення процедури електронної системи закупівель. Адже вже сьогодні необхідно обговорювати найбільш важливі моменти роботи переходу від паперових до електронних систем, задля успішного старту у цій сфері вже завтра», - повідомив Ігор Самойлов.
З наступного 2016 року, а саме 1 січня Київщина планує повністю долучитися до реформи та перейти на електронну систему закупівель.
У процесі обговорення проблематики питання із зазначеної теми, директор Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації Ігор Самойлов розповів присутнім про своє бачення переваг від впровадження реформи у системі держзакупівель.
«Зараз, на превеликий жаль, все ще спостерігається недовіра до проведення тендерних закупівель. Переваги електронної системи в тому, що вона дає можливість долучитися до процесу якомога більшій кількості учасників, а також сприятиме розвитку малого та середнього підприємництва. Переконаний, обравши такий шлях, ми зуміємо стимулювати підняття економіки нашої держави та області», - висловив своє переконання Ігор Самойлов.
 

До уваги головних розпорядників бюджетних коштів!

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.05.2015 №501-р «Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів» та враховуючи доручення  голови Київської обласної державної адміністрації від 21 серпня 2015 року № 53-1 «Щодо запровадження в Київській області електронної системи державних закупівель товарів, робіт і послуг» повідомляємо розпорядників бюджетних коштів, структурні підрозділи  Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації та учасників державних закупівель товарів, робіт і послуг про впровадження електронної системи  державних закупівель, вартість яких не перевищує суми, визначеної Законами України «Про здійснення державних закупівель» та «Про особливі здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності». 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ 
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 20 травня 2015 р. № 501-р
 
Київ
Про реалізацію пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів
 

1. Погодитися з пропозицією Міністерства економічного розвитку і торгівлі стосовно реалізації пілотного проекту щодо впровадження процедури електронних закупівель товарів (далі - пілотний проект), вартість яких не перевищує суми, визначеної Законами України “Про здійснення державних закупівель” та “Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності”.

2. Взяти до відома, що під час реалізації пілотного проекту:

учасники пілотного проекту проводять електронні закупівлі товарів з використанням автоматизованої інформаційної системи, яка забезпечує прозорість результатів закупівель та до складу якої входять центральна база даних, єдиний модуль аукціону та кілька електронних майданчиків (сайтів у Інтернеті), що взаємодіють з центральною базою даних через відкритий програмний інтерфейс (АРI);

замовники самостійно приймають рішення щодо участі в пілотному проекті;

може проводитися електронний реверсивний аукціон для визначення найкращої ціни товарів;

строк реалізації пілотного проекту становить шість місяців з дня набрання чинності цим розпорядженням.

3. Міністерству економічного розвитку і торгівлі довести інформацію про реалізацію пілотного проекту до відома замовників шляхом її оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті та подати не пізніше ніж через три місяці після завершення його реалізації Кабінетові Міністрів України звіт про результати реалізації пілотного проекту.

Прем'єр-міністр України                                                   А.ЯЦЕНЮК

Інд. 18