Деклараційна кампанія - 2018

Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

Федерація футболу

На допомогу захисникам Батьківщини!



НОВАЦІЇ МЕДИЧНОЇ РЕФОРМИ

Медична реформа це одна з головних реформ в Україні, яка вступилав дію з 1 січня 2018 року. Основні зміни запрацють для первинної ланки медичних працівників. Для пересічних українців - це означає, що вони мають знайти собі сімейного лікаря або терапевта чи педіатра для своєї дитини і підписати з ним угоду. У разі переїзду чи незадовільного сприйняття якості медичних послуг людина зможе укласти договір з іншим лікарем. Попередня угода за таких умов автоматично скасовується. За потреби українці можуть звертатися до фахівців там, де їм це буде зручно, - необхідності відвідувати лікаря за місцем реєстрації чи проживання не буде.

Ці послуги будуть безкоштовними - угоди будуть необхідні для того, аби визначати компенсацію для лікарів. Міністерство охорони здоров’я зробило відповідні розрахунки - держава платитиме лікарю щорічно 370 гривень на рік за одного пацієнта без урахування відповідних вікових коефіцієнтів. З 2019 року цю суму планують збільшити до 450 гривень щорічно. Лікар первинної ланки матиме окремий бюджет на аналізи для пацієнтів. Річний тариф за людину літнього віку (≥65 років) та малюка — вдвічі більший за тариф на людину 25 років.

Лікар первинної ланки може діяти в статусі фізичної особи — підприємця, ліцензійні умови спрощено. У такому випадку бюджет на підтримку пацієнтів піде напряму на його рахунок.

Натомість розрахунки для вторинної та третинної ланки медичної допомоги досі тривають і , згідно очікувань міністерства, на це піде ще близько двох років. Тому, поки що вторинна та третинна ланки працюватимуть у старому режимі.

Втім скористатися допомогою спеціалізованого лікаря після запровадження реформи можна лише після призначення сімейного лікаря, терапевта чи педіатра. Якщо всупереч рішенню лікаря первинної ланки, пацієнт звернеться до профільного фахівця самостійно, він муситиме самостійно сплатити його послуги. Без додаткових відрахувань.

Отже, за що платити, а що — безкоштовно. Передбачається, що до безкоштовних послуг належатимуть невідкладна, первинна та паліативна медична допомога. Це означає, що усі звернення до сімейних лікарів, педіатрів та терапевтів, термінові операції, а також догляд і знеболювання для важко і смертельно хворих залишатимуться безкоштовними. У переліку буде спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, медична реабілітація, медична допомога дітям до 16-ти років, а також породіллям.

Зокрема, сімейний лікар: спостерігає за станом здоров’я пацієнтів за допомогою різних досліджень, діагностує та лікує найбільш поширені хвороби, травми, отруєння, патологічні, фізіологічні (під час вагітності) стани; супроводжує пацієнтів із хронічними захворюваннями; надає невідкладну допомогу; направляє пацієнта для надання йому вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги; проводить профілактику: вакцинацію, огляди та дослідження пацієнтів груп ризику; консультує.

Сімейний лікар може спостерігати неускладнену вагітність та спостерігати за здоровою дитиною відповідно до вікових особливостей та потреб. А також надавати окремі послуги паліативної допомоги. Наприклад, оцінити ступінь болю, призначити та виписати рецепт на ліки для усунення больового синдрому.

У рамках первинної медичної допомоги пацієнти гарантовано і безкоштовно можуть отримати: загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою; аналіз на глюкозу в крові; аналіз на загальний холестерин; аналізи сечі; загальний аналіз сечі; електрокардіограму у стані спокою; мікроскопію мокротиння; швидкі тести на ВІЛ, вірусний гепатит, сифіліс.

Сімейний лікар призначає ліки та виписує рецепти, за якими у тому числі можна отримати препарати за програмою відшкодування вартості ліків, що буде поступово включати все більше і більше захворювань та препаратів, а також оформлювати довідки, лікарняні листки.

У перспективі пацієнти відчують на собі запровадження електронної системи охорони здоров’я. Завдяки їй медичні картки українців будуть електронними, а записатися на візит до лікаря можна буде онлайн. Також,завдяки цій системі пацієнти зможуть відслідковувати наявність у конкретних лікарнях безкоштовних ліків.

Якщо у Вас виникли питання звертайтеся за безоплатною правовою допомогою до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського МЦ з НБВПД за адресою: вул. Оболонна, 2-в, м. Переяслав-Хмельницький. Тел. 7-10-03.

Єдині правила осучаснення пенсій

Відповідно до ухваленого закону, з 1 жовтня 2017 року було перераховано та осучаснено всі раніше призначені пенсії за єдиними правилами обрахунку.

Основними положеннями пенсійної реформи можна виділити наступне:

1) додатково звертатися — не потрібно!

Всі раніше призначені пенсії перераховано та осучаснено за єдиними правилами обрахунку пенсії незалежно від того, в якому році було призначено пенсію за матеріалами пенсійних справ із використанням:

• єдиного показника середньої зарплати за останні —3 роки (2014—2016) у розмірі 3764,4 грн;

• показника прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, встановленого на 01.12.2017 року, збільшеного на 79 грн замість такого показника станом на 01.10.2017 року (1312 грн).

2) індексація —відбуватиметься щорічно!

Друге важливе рішення — запровадження постійної щорічної індексації (пере-рахунку) пенсій. Щорічна (опосередкована) індексація пенсій з 2021 року відбуватиметься шляхом збільшення (перерахунку) середньої зарплати, з якої обчислено пенсію, на 50% зростання середньої зарплати за 3 попередні роки та на 50% зростання індексу споживчих цін за попередній рік.
У 2019—2020 роках показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, який застосовується для перерахунку пенсій, збільшується на коефіцієнт, що відповідає 50% показника зростання споживчих цін за попередній рік і 50% показника зростання середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за рік, що передує року, в якому проводиться збільшення, порівняно з роком, що передує року, який є попереднім щодо року, в якому проводиться збільшення.

3) страховий стаж — це важливо!

Третім важливим рішенням посилюється роль страхового стажу для визначення права на пенсію.

Людина, яка не працювала або працювала на себе (не сплачувала страхових внесків), більше не отримуватиме пенсію за рахунок інших і вийде на пенсію пізніше — запропоновано залишити мінімальний страховий стаж для права на пенсію на рівні 15 років (після досягнення 65 років).
Це запроваджується в тих умовах, що особам, які працюють у тіньовому секторі, секторі неформальної зайнятості або за кордоном, передбачені всі можливості для добровільної участі в пенсійній системі і сплачувати страхові внески.
Передбачено можливість одноразової сплати страхових внесків. Можна придбати стаж за період, коли особа не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню. Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок, помножений на коефіцієнт 2.

Зберігається право на достроковий вихід на пенсію для матерів, які виховали 5 дітей або інвалідів з дитинства (у 50 років); військових — учасників бойових дій (55 років); ліліпутів та диспропорційних карликів (40/45 років); артистів (за наявності вислуги від 20 до 35 років); журналістів у разі поранення, контузії, каліцтва під час виконання службових обов’язків у місцях надзвичайних подій; чорнобильців (із зниженням пенсійного віку).

4) скасовано обмеження виплати пенсій для пенсіонерів, які працюють!
Пенсіонер, який заробив собі пенсію, з 1 жовтня 2017 р. отримує її в повному обсязі, продовжуючи сплачувати внески до Пенсійного фонду та податки до державного бюджету.

Скасовано зменшення розміру пенсії жінкам, що скористалися правом дострокового виходу на пенсію по досягненні 55 років. Пенсію їм виплачують у повному розмірі після досягнення ними віку, який перевищує пенсійний на кількість місяців дострокового виходу на пенсію.

5) позбавлення солідарної пенсійної системи невластивих видатків!
Для зменшення, а в перспективі ліквідації дефіциту коштів Пенсійного фонду всі невластиві видатки системи передаються до державного бюджету.
Тимчасову державну соціальну допомогу з 01.01.2018 р. по 31.12.2020 р. призначатимуть особам, які не працюють, що досягли встановленого пенсійного віку, мають страховий стаж не менш як 15 років, але не набули права на пенсійну виплату, на період до набуття права на пенсію за віком у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Розмір пенсії в Україні (у тому числі і після осучаснення з 1 жовтня 2017 року) розраховується за нормами статті 40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» за формулою:

Розмір пенсії = Сз × Ікз × Кс

де:
Сз – розмір середньої заробітної плати в Україні за три роки перед зверненням за призначенням пенсії (при перерахунку з 1 жовтня — 3 764,40 гривні – середня зарплата за 2014, 2015 і 2016 роки).

Ікз – індивідуальний коефіцієнт заробітної плати (сума коефіцієнтів заробітної плати за кожний місяць за період, який увійшов в розрахунок, поділена на кількість місяців в цьому періоді, тобто середній показник).
Кс – коефіцієнт страхового стажу, який визначається як множник тривалості років стажу роботи особи на величину оцінки одного року страхового стажу. Величина оцінки одного року страхового стажу дорівнює 1,35, а з 1 січня 2018 року і при осучасненні пенсій з 1 жовтня- становить 1.

Індивідуальний коефіцієнт заробітної плати

Ікз=Ск : К

де:
Ск - сума коефіцієнтів заробітної плати (доходу) за кожний місяць (Кз1 + Кз2 + Кз3 + ... + Кзn );

К - страховий стаж за місяці, які враховано для визначення коефіцієнта заробітної плати (доходу) застрахованої особи

Місяці, які враховують для визначення коефіцієнта Ікз: весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року та за бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. (дозволяється виключити до 10% «невигідних» місяців з розрахунку).

Коефіцієнт страхового стажу

Для обчислення пенсії розраховується коефіцієнт страхового стажу, який напряму залежить від кількості відпрацьованих особою місяців.
Формула розрахунку коефіцієнту страхового стажу:

Кс= См хВс / 100% х 12

де:
Кс – коефіцієнт страхового стажу,

См – сума місяців страхового стажу,

Вс - визначена величина оцінки одного року страхового стажу (у відсотках, до кінця 2017 року – 1,35%, починаючи з 1 січня 2018 року і при осучасненні пенсій – 1%).

Якщо у Вас виникли питання звертайтеся за безоплатною правовою допомогою до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського МЦ з НБВПД за адресою: вул. Оболонна, 2-в, м. Переяслав-Хмельницький. Тел. 7-10-03.

Рекордну партію – 7000 мобільних телефонів ZETEX, що ввозилися незаконно, затримано в міжнародному пункт пропуску «Бориспіль»

Працівниками Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС припинено зухвалу спробу незаконного переміщення через митний кордон України в міжнародному пункті пропуску для повітряного сполучення «Бориспіль» рекордної партії мобільних телефонів.

До Київської митниці ДФС було подано товаросупровідні документи та електронну митну декларацію для випуску товару «частини для мобільних телефонів сотових мереж зв'язку» у вільний обіг.

На перший погляд, всі документи були оформлені належним чином, однак митники вирішили ретельніше перевірити цю зовнішньоекономічну операцію і не помилилися.

Під час проведення митного огляду зазначених товарів виявилося, що вантаж не відповідає заявленому і дані про який були відсутні в товаросупровідних документах: у вантажних місцях замість заявленого товару знаходилися 7000 телефонних апаратів для сотових мереж зв'язку з камерою, на дві SIM картки з Гонконгу.

Таким чином, декларантом не було заявлено за встановленою формою у митній декларації точні та достовірні відомості про кількість та наявність товарів, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Складено протокол про порушення митних правил за ст.472 Митного кодексу України. Мобільні телефони вилучено до винесення судом рішення у справі. На даний час встановлюється їх вартість.

Довідково: у відповідності до п. 8 ст. 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

 

ГУ ДФС у Київській області

 

Як повернути куплений твар належної якості до магазину?

Повернути товар належної якості у магазин (або обміняти його на інший аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови:
-         цього товару немає у переліку таких, що не підлягають обміну та поверненню;
-         він не використовувався, і зберігся у тому вигляді, якому його придбали;
-         пройшло менше 14 днів з моменту покупки;
-         є касовий або товарний чек.
Зазвичай, продавці обізнані з правом клієнта обміняти чи повернути товар належної якості, що передбачено статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», тому при дотриманні вищезазначених умов, у вас не повинно виникнути проблем при поверненні товару.
Який товар не можна повернути?
Кабінет Міністрів України своєю постановою від 19.03.94 N 172 затвердив Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). До цього переліку потрапили: усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни. Додані,також, і деякі непродовольчі товари: дитячі іграшки і товари для немовлят, тканини, килимові вироби метражні, білизна натільна та постільна, друковані видання, пиломатеріали, записані DVD-диски, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби, корсетні товари, фотоплівки та фотопластинки, сурдини (для духових музичних інструментів (повний перелік тут). Таким чином, держава гарантує не лише ваші права, а й права інших споживачів, які пізніше придбають повернутий вами товар.                                              Пам’ятайте: обміняти чи повернути товар належної якості можна лише у випадку, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд (у тому числі, пломби, ярлики) та інші споживчі властивості. Це прямо прописано у статті 9 Закону України  «Про захист прав споживачів».     Закон дає покупцю 14 днів аби повернути товар належної якості. Далі повернення товару можливе тільки за гарантією. Іноді продавці свідомо «плутають» цей термін із гарантійним строком, протягом якого можна повернути бракований товар. Такому продавцю можна процитувати норму статті 9 Закону про захист прав споживачів, згідно з якою «споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем». Сам текст Закону має бути у «куточку споживача» в магазині. При цьому вас не повинно бентежити, що у цитованій нормі йдеться лише про обмін товару. Можна й повернути, забравши гроші.                                                   
Касовий або товарний чек – це не лише елемент механізму контролю держави за сплатою підприємцем податків, а й добра звичка споживача, яка час від часу економитиме його гроші і нерви. Якщо ви не зберігаєте чеки, повернути товар у магазин буде складно. Згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», обмін товару належної якості провадиться, якщо збережено розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.                                                                                            
Отже, якщо з будь-яких причин товар вам не підійшов, ви можете обміняти його на аналогічний або:
-         придбати на витрачену суму інші товари з цього магазину;
-         повернути собі гроші за товар;
-         попросити продавця поінформувати, коли з’явиться товар, який влаштує вас за кольором, розміром.
Варто знати, що для оформлення розірвання договору вас можуть попросити написати на ім’я директора магазина заяву про повернення товару.                                                                                                       
Згідно із законом, розрахунок при поверненні товару здійснюється виходячи з його вартості на час купівлі. За загальним правилом гроші мають повернути одразу. Проте, якщо магазин не зможе це зробити відразу, то зобов’язаний це зробити протягом семи днів з дня розірвання договору. За безоплатною правовою допомогою звертайтеся до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Оболонна, 2-в, тел. 7-10-03.

Як отримати право на відпустку у перший рік роботи?

Законодавством визначено, що право на відпустки мають громадяни України, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також працюють за трудовим договором у фізичної особи.                                                                                              Згідно Закону України «Про відпустки», щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.                                                                                                                         
Згідно з статтею 79 КЗпП України, щорічні основна та додаткові відпустки повної тривалості у перший рік роботи надаються працівникам після закінчення шести місяців безперервної роботи на даному підприємстві, в установі, організації.                                                                                              
У разі надання працівникові зазначених щорічних відпусток до закінчення шестимісячного терміну безперервної роботи їх тривалість визначається пропорційно до відпрацьованого часу.                                      
Щорічні відпустки повної тривалості до настання шестимісячного терміну безперервної роботи у перший рік роботи на даному підприємстві за бажанням працівника надаються:
1) жінкам - перед відпусткою у зв'язку з вагітністю та пологами або після неї, а також жінкам, які мають двох і більше дітей віком до 15 років або дитину-інваліда;
2) інвалідам;
3) особам віком до вісімнадцяти років;
4) чоловікам, дружини яких перебувають у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами;
5) особам, звільненим після проходження строкової військової, служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу або альтернативної (невійськової) служби, якщо після звільнення із служби вони були прийняті на роботу протягом трьох місяців, не враховуючи часу переїзду до місця проживання;
6) сумісникам - одночасно з відпусткою за основним місцем роботи;
7) працівникам, які успішно навчаються в навчальних закладах та бажають приєднати відпустку до часу складання іспитів, заліків, написання дипломних, курсових, лабораторних та інших робіт, передбачених навчальною програмою;
8) працівникам, які не використали за попереднім місцем роботи повністю або частково щорічну основну відпустку і не одержали за неї грошової компенсації;
9) працівникам, які мають путівку (курсівку) для санаторно-курортного (амбулаторно-курортного) лікування;
10) батькам - вихователям дитячих будинків сімейного типу;
11) в інших випадках, передбачених законодавством, колективним або трудовим договором.                                                                                                      

За безоплатною правовою допомогою звертайтеся до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Оболонна, 2-в, тел. 7-10-03.        
 

Що необхідно, аби взяти дитину під опіку?

Опіка та піклування встановлюється з метою забезпечення особистих немайнових і майнових прав та інтересів малолітніх та неповнолітніх осіб; над дітьми-сиротами і дітьми, позбавленими батьківського піклування, і є однією з сімейних форм влаштування таких дітей (поряд з усиновленням, влаштуванням у прийомну сім’ю чи дитячий будинок сімейного типу). Опіка встановлюється над дитиною, яка не досягла чотирнадцяти років, піклування – над дитиною у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років. Опіка, піклування над дитиною встановлюється органом опіки та піклування, а також судом у випадках, передбачених частинами 3,4 статті 60 Цивільного кодексу України. Опіка, піклування над дітьми встановлюється до повноліття дитини (якщо батьки померли, покинули дитину, не можуть піклуватись про дитину за станом здоров’я тощо) або на визначений термін (батьки відбувають покарання за скоєння злочину, перебувають під слідством тощо).
Порядок організації опіки і піклування в Україні визначається:
- Конституцією України (ст.51, 52);
- Сімейним кодексом (ст.243 – ст.251);
- Цивільним кодексом (ст.55 – ст.79),
а також низкою законів України та підзаконних актів.
Опікуном, піклувальником призначається переважно особа, яка перебуває у сімейних, родинних відносинах з підопічним, з урахуванням особистих стосунків між ними, можливості особи виконувати обов’язки опікуна чи піклувальника.                                                                           Згідно статті 244 Сімейного кодексу України, опікуном, піклувальником дитини може бути за її згодою повнолітня дієздатна особа. При призначенні дитині опікуна або піклувальника органом опіки та піклування враховуються особисті якості особи, її здатність до виховання дитини, ставлення до неї, а також бажання самої дитини.
Якщо на опікунство претендує декілька осіб, то перевага надається:
1. Родичам дитини (незалежно від місця проживання);
2. Cім’ї, в якій дитина проживала на момент виникнення питання про встановлення опіки (піклування);
Не може бути опікуном, піклувальником дитини особа, яка зловживає спиртними напоями, наркотичними засобами, особа, позбавлена батьківських прав, а також особа, інтереси якої суперечать інтересам дитини. У разі призначення опікуна, піклувальника враховується бажання дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування. Бесіда з дитиною проводиться працівником служби у справах дітей з урахуванням її віку, обставин, за яких вона втратила батьківське піклування, не принижуючи гідність дитини та осіб, які виявили бажання взяти її під опіку, піклування. З питань встановлення опіки та піклування потрібно звертатись до органу опіки та піклування за місцем проживання дитини або особи, яка виявила бажання стати опікуном, піклувальником.                                                         
Рішення про встановлення опіки, піклування приймається у місячний строк після подання заяви і документів до служби у справах дітей.  Згідно п.39 постанови КМУ від 24 вересня 2008 року № 866 особи, в сім’ї яких влаштовуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, зобов’язані пройти курс навчання з проблем виховання таких дітей (за винятком осіб, які бажають усиновити дитину) в центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Родичі, в яких проживає дитина-сирота або дитина, позбавлена батьківського піклування, що мають намір взяти її під опіку, піклування, курс навчання не проходять. Рішення про встановлення опіки, піклування приймається у місячний строк після подання заяви і необхідних документів.                                                                                 
У разі встановлення опіки, піклування над дитиною, яка перебуває у закладі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, служба у справах дітей разом з адміністрацією закладу забезпечує передачу дитини на виховання опікуну, піклувальнику і відрахування її із закладу протягом 15 днів після прийняття рішення про встановлення опіки, піклування.                                                                                                             
Особа, яка виявила бажання взяти на виховання в сім’ю дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, подає службі у справах дітей за місцем свого проживання:
1. Заяву (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями);
2. Довідку про доходи за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку;
3. Документ, що підтверджує право власності або користування житловим приміщенням;
4. Копію свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);
5. Довідку про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і рекомендацію центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді щодо включення кандидатів до єдиного банку даних;
6. Копію паспорта;
7. Висновок про стан здоров’я заявника, складений за відповідною формою;
8. Довідку від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом із заявниками;
9. Довідку про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видану органами внутрішніх справ за місцем проживання заявника;
10. Письмову згоду всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з особою, яка бажає взяти дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, під опіку, піклування, засвідчену нотаріально або написану власноручно в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів, про що робиться позначка на заяві із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, підпису посадової особи та дати.                                                                
За безоплатною правовою допомогою звертайтеся до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Оболонна, 2-в, тел. 7-10-03.        
 

Як діяти коли потрапили в ДТП

Ставши учасниками дорожньо-транспортної пригоди, багато водіїв впадають у паніку, розгублюються та втрачають контроль над подіями, що відбуваються. А тим часом, найперші дії на місці ДТП, що пов’язані з первісним оформленням документів, мають найважливіше значення для об’єктивного й правильного розгляду всіх обставин події надалі.
Перші покрокові дії при ДТП:
-         Виконати усі дії у відповідності з Правилами Дорожнього Руху.
-         Викликати швидку допомогу (якщо треба) i співробітників поліції. Ваш автомобіль, як i автомобілі інших учасників ДТП повинні знаходиться на тому самому місці, де були вiдразу пiсля аварiї. Перемiщувати автомобiлi з мiсця аварiї до прибуття полiцiї i страхових агентiв не можна.
-         Для отримання вiдшкодування за полiсом потрiбно заповнити бланк повiдомлення про ДТП, це треба зробити разом з iншими учасниками аварiї. Якщо ви потерпiлий, звернiться в страхову компанiю винуватця ДТП протягом 15 дiб з набором необхiдних документiв. У випадку якщо ви є виннi в ДТП, повiдомте контакти вашої страхової компанiї всiм постраждалим при ДТП.
Важливо, щоб ДТП було зафiксовано ретельно i детально. Спiвробiтники полiцiї повиннi пiдготувати низку документiв, якi будуть потiм використовуватися для вiдтворення картини ДТП. Це такi документи:
-         Протокол про огляд мiсця ДТП.
-         Протокол стану автомобiлiв(транспортних засобiв).
-         Схема ДТП.
-         Свiдчення учасникiв i свiдкiв.
До прибуття спiвробiтникiв полiцiї важливо, щоб усе залишалося на своїх мiсцях, якщо хтось знищує слiди аварiї, у законом визначеному порядку унеможливте такі дії. Також можете зняти на вiдеокамеру телефону все, що відбувається вiдразу ж пiсля аварiї.                                                                                     Позначте первiсне мiсце розташування всiх предметiв в областi ДТП. Спiвробiтники полiцiї повиннi обов’язково зафiксувати все, що стосується ДТП.                                                                                                           Обов’язково огляньте ретельно автомобiль винуватця аварiї, якщо на його автомобiлi є якiсь дефекти (не працюють стоп-сигнали або ще щось, що може бути причиною ДТП), повiдомте про це спiвробiтникiв полiцiї.        Максимальна кiлькiсть iнформацiї дасть вам можливiсть отримати максимальну компенсацiю.                                                                       Перечитайте всi складенi спiвробiтниками полiцiї документи. Якщо вас щось не влаштовує, напишiть свої зауваження.                                                        До приїзду спiвробiтникiв полiцiї спробуйте знайти людей, якi бачили усю картину подiї з боку. Домовтеся з цими людьми про засвiдчення аварії. Обов’язково запишiть їх контактнi данi.                                                            Якщо спiвробiтники полiцiї запропонують вам пройти тест на присутнiсть алкоголю в кровi, то обов’язково пройдiть його. Пiсля проходження вимагайте довiдку про вiдсутнiсть алкоголю у вашiй кровi. Якщо хтось з учасникiв аварiї вiдмовляється проходити перевiрку на присутнiсть алкоголю в кровi, обов’язково вимагайте вiд спiвробiтникiв полiцiї, щоб вiдмова була внесена до протоколу. У разi якщо у когось з учасникiв ДТП є явнi ознаки сп’янiння (нерiвна хода, людина насилу стоїть на ногах, невиразно розмовляє, алкогольний запах), вимагайте внесення усього цього до протоколу.                                                                                          У разi, якщо вам не подобаються дiї спiвробiтникiв полiцiї, не вступайте з ними в конфлiкт. Усе що вас не влаштовує, ви можете внести у вiдповiднi документи та вирішити проблему. Також якщо спiвробiтники полiцiї порушують закон, будье стриманим i внесiть всi свої зауваження до протоколу ДТП.                                                                                                    Якщо у вас є мобiльний телефон з вiдеокамерою можете зняти всi дiї представникiв закону. Далi ви можете оскаржити дiї спiвробiтникiв полiцiї, вищестоячому керiвництву полiцiї, прокуратурi або в судi.                         Спiвробiтники полiцiї обов’язково запропонують всiм учасникам аварiї написати пояснення. Детально опишіть все, що вiдбулося, обмiркуйте всi фрази, якi будете писати. Пишiть лаконiчно i зрозумiло, намагайтеся уникати складних конструкцiй iз слiв i словосполучень. Пояснення повинне бути написане так, щоб неможливо було трактувати текст по-iншому.                            Зателефонуйте вiдразу пiсля ДТП своїм друзям або родичам, нехай вiдразу приїдуть на мiсце подiї. Бажано, викликати свого адвоката або аварiйного комiсара, щоб вiн представляв вас при всiх дiях, якi потрiбно зробити пiсля ДТП.                                                                                                    За безоплатною правовою допомогою звертайтеся до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Оболонна, 2-в, тел. 7-10-03.

Механізм отримання компенсації при травмуванні в наслідок падіння на слизькій вулиці

У зимовий період тротуари подеколи стають небезпечними для пішохода, адже зростає вірогідність послизнутися, впасти та отримати травму. Працівники «Відділу Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги» Броварького місцевого центру з надання безоплатної правової допомоги  підготували рекомендації, що стануть у нагоді громадянам, які хочуть отримати компенсацію через  травму.
Хто повинен відшкодовувати компенсацію?
У випадку, якщо людина постраждала на теритоії, що є комунальною власністю, то претензії слід пред’являти комунальному підприємству. При падінні на сходах офісу, банку, супермаркету, кіоску, які є приватною власністю, відповідальність повинен нести той, на кого покладено обов’язок прибирати цю територію, тобто власник відповідної ділянки.
Що робити для отримання компенсації, якщо ви постраждали внаслідок падіння на льоду?
1. Потрібно знайти свідків вашого травмування та взяти у них контакти, оскільки у подальшому вони можуть бути свідками в суді.
2. Бажано викликати швидку допомогу за місцем травмування, працівники швидкої допомоги зафіксують виклик за заявленою адресою, що буде ще одним доказом. Лікарі в обов’язковому порядку повинні зафіксувати те, що травма отримана у зв’язку з падінням на слизькій ділянці за певною адресою і в певний час, а також надати відповідну довідку на ваше прохання.
Зверніть увагу! У разі придбання плівки для рентгену та інших ліків в аптеці, обов’язково зберігайте чеки та рецепти на медикаменти для подальшого лікування. Таким чином ви зможете підтвердити витрати, понесені внаслідок травмування. Також до цього ви можете додати обґрунтовану моральну шкоду за отримані страждання.
3. Викликайте поліцію, вона складе протокол та зафіксує факт травмування. Якщо в наслідок падіння отримали тілесні ушкодження то потрібно буде написати відповідну заяву. Всі дані буде внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Далі потерпілий повинен пройти судово-медичну експертизу, яка визначить ступінь тяжкості тілесного ушкодження. Від ступеня тяжкості тілесного ушкодження залежить рішення, яке прийме слідчий за даним випадком.Позов оформляється про стягнення матеріальної шкоди, а в деяких випадках — і морального.
Якщо немає можливості викликати швидку допомогу і поліцію, необхідно звернутися до найближчого травмпункту. В амбулаторній картці лікар повинен зафіксувати з ваших слів, де, коли і за яких обставин було отримано травму і хто при цьому був присутній. Ваше завдання - проконтролювати, щоб лікар зробив такий запис.
4. Бажано уважно озирнутися навкруги, можливо, поблизу на будівлях розташовано камери відеоспостереження, записи яких можуть зафіксувати факт вашого травмування. Такий запис може послужити доказом у суді.
5. Зверніться з претензією до організації, на ділянці якої ви травмувалися. У претензії зазначте суму, на яку ви постраждали. Є також шанс отримати компенсацію не тільки за лікування, а й за пошкоджене майно, наприклад, розбитий мобільний телефон. Для цього потрібні свідки або стовідсоткові докази того, що телефон був при вас в момент падіння і був пошкоджений внаслідок вашого падіння. Довести це складно, але можливо.
6. Якщо мирним шляхом питання вирішити не вдалося, то слід звернутися з позовом до суду. Відповідачем може виступити адміністрація міста або власник ділянки. Для цього необхідно мати при собі довідки з лікарні, розрахунок матеріальної шкоди (чеки) і обґрунтування моральної шкоди.
Важливо, о у відповідності до ст. 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору звільняються позивачі у справах про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, а також смертю фізичної особи.
За безоплатною правовою допомогою звертайтеся до відділу “Переяслав-Хмельницьке бюро правової допомоги” Броварського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Переяслав-Хмельницький, вул. Оболонна, 2-в, тел. 7-10-03.