Деклараційна кампанія - 2018

Карта залучення міжнародної допомоги

Реформи

На допомогу захисникам Батьківщини!



ПАМ’ЯТКА застрахованої особи для отримання одноразової виплати

ПАМ’ЯТКА застрахованої особи

для отримання одноразової виплати

відповідно до Закону України від 04.12.2020 №1071/ІХ

«Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»

1. Право отримання одноразової допомоги у розмірі 8 тисяч гривень мають:

наймані працівники, які:

на 10 грудня 2020 року ПРАЦЮЮТЬ за основним місцем роботи у роботодавця, діяльність якого була тимчасово зупинена внаслідок запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів;

середня заробітна плата яких за третій квартал 2020 року не перевищує тридцять тисяч гривень на місяць;

фізичні особи – підприємці, які:

на 10 грудня 2020 року ЗАРЕЄСТРОВАНІ 3 місяці і більше як фізичні особи – підприємці (перевірити факт реєстрації - https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search), та у 2020 році сплатили ЄСВ за себе не менше ніж за 3 місяці;

не є одночасно фізичною особою – підприємцем та найманим працівником.

Перевірка відповідності ОСНОВНОГО виду економічної діяльності роботодавця переліку видів діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи та факту нарахування та сплати ЄСВ здійснюватиметься засобами Порталу ДІЯ автоматично при поданні заяви.

Перевірити зарахування стажу (сплату ЄСВ), розмір заробітної плати можливо за посиланням: https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/InfoInsurer на вебпорталі Пенсійного фонду України (знадобиться електронний підпис, Bank ID або Mobile ID (GOV ID).

2. Строки звернення за виплатою

Заява на виплату одноразової допомоги застрахованим особам подається до 21 грудня 2020 р. включно.

3. Порядок звернення за виплатою

Заява для отримання одноразової допомоги застрахованим особам заповнюється ВИКЛЮЧНО в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг або з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

Як отримати послугу на порталі?

Знадобиться кваліфікований електронний підпис для авторизації у порталі.

Зареєструватися чи авторизуватися, якщо особа вже зареєстрована, у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID.

У розділі “Послуги” обрати “Одноразова матеріальна допомога ФОПам та найманим працівникам”.

Дія автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.

Необхідно підтвердити поточне місце роботи.

Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. УВАГА – отримати кошти можна лише на особистий рахунок.

Перевірити та надіслати заповнену заяву.

Очікуйте повідомлення про зарахування виплати в банк.

Як отримати послугу у застосунку?

1. Завантажити застосунок Дія за посиланням: https://go.diia.app

2. Авторизувати у застосунку через свій Приват24, Monobank, або BankID НБУ.

3. У розділі “Послуги” натиснути “Отримати допомогу”.

4. Дія автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду України на відповідність умовам отримання допомоги.

5. Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. УВАГА – отримати кошти можна лише на особистий рахунок.

6. Очікуйте сповіщення про опрацювання заяви.

4. Заповнення заяви

У заяві автоматично формуються:

реєстраційний номер облікової картки платника податків АБО серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

адреса місця проживання;

належність найманого працівника чи фізичної особи – підприємця до категорій осіб, які мають право на виплату одноразової допомоги (підтверджується шляхом проставлення відповідної позначки в заяві).

Застрахованою особою вноситься номер банківського рахунка заявника – за стандартом IBAN (одноразова допомога виплачується виключно на банківський рахунок. У разі відсутності банківського рахунку, його необхідно відкрити у будь-якому обраному банку),

Заява вважається поданою у разі заповнення ідентифікованою особою всіх полів форми.

Відповідальність за недостовірні відомості

У разі подання недостовірної інформації допомога підлягає поверненню.

Якщо особа не поверне кошти добровільно протягом 10 робочих днів з дня надсилання рішення територіального органу Пенсійного фонду про відшкодування одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, вони будуть стягнуті державною виконавчою службою в примусовому порядку.

Рішення про відшкодування одноразової матеріальної допомоги буде розміщено на вебпорталі Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/InfoInsurer із одночасним SMS повідомленням, за наявності мобільного номеру телефону.

 

Із 1 липня запрацював новий сервіс Пенсійного фонду з автоматичного призначення пенсій

Намір влади запровадити автоматичне призначення пенсій. І ось, як інформує сайт ПФУ, такий сервіс запрацював 1 липня.

Пенсія призначається автоматично при досягненні пенсійного віку.

При цьому немає необхідності додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду.

Сервіс дозволяє надати всю необхідну для призначення пенсії інформацію завчасно та провести перевірку наявних у Пенсійному фонді даних.

До речі, відповідну корисну інформацію щодо призначення пенсій за віком знайдете у публікаціях модуля ситуацій ІПС ЛІГА:ЗАКОН (спробуйте тестовий доступ):

- "Пенсії за віком";

- "Трудовий (страховий) стаж для призначення пенсії";

- "Документи для призначення пенсії за віком";

- "Особи, які мають право на призначення пенсії за віком";

- "Особи, які мають право на призначення пенсії за віком раніше 60 років";

- "Пенсії за віком на пільгових умовах".

Послуга надається засобами вебпорталу з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Користувач, який не є пенсіонером та який авторизувався на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП:

- заповнює атрибути анкети (заяву; загальні дані; дані документу, що посвідчує особу; адресу проживання та реєстрації; дані щодо обраного способу виплати призначеної пенсії та отримання пенсійного посвідчення);

- додає скановані копії документів (обов'язкові та ті, які вважає за необхідне надати) для підтвердження його права на певні доплати та пільги);

- підписує анкету-заяву КЕП та надсилає її до органу Фонду.

За результатами опрацювання анкети - заяви користувач отримає інформацію про автоматичне призначення пенсії, дату такого призначення та розмір пенсії за допомогою СМС-повідомлення, засобами вебпорталу та через мобільний додаток.

Пенсійний фонд також навів відповідну інфографіку:

УВАГА! ОГОЛОШЕННЯ

УВАГА!

ОГОЛОШЕННЯ

Прийом  громадян

Переяславський  відділ обслуговування громадян (сервісний центр)

Управління обслуговування громадян 

Головного управління  Пенсійного фонду України у Київській області

 

Повідомляє  про можливість попереднього запису на прийом

за телефоном

(04567)-5-38-20

 

Переяславський відділ обслуговування громадян нагадує про зручну можливість отримання інформації за допомогою веб-порталу:

http://portal.pfu.gov.ua


Про збільшення розміру мінімальної заробітної плати з 1 вересня 2020 року

Президент України Володимир Зеленський підписав Закон України № 822-ІХ “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”, який Верховна Рада України ухвалила на позачерговій сесії 25 серпня 2020 року, згідно з яким з 1 вересня збільшено мінімальну заробітну плату з 4 723 до 5000 гривень.

 

 

Така зміна є підставою для збільшення мінімального розміру пенсії за віком для непрацюючих пенсіонерів, які досягли віку 65 років та мають страховий стаж 35 років чоловіки та 30 років жінки.

Таким чином, мінімальний розмір пенсії для пенсіонерів, які мають повний страховий стаж, зростає з 1889,20 грн .(4723 грн х 40 %) до 2000 грн. (5000 грн. х 40 %).

 

Перераховано пенсії 1,6 млн. пенсіонерів.

Пенсію у нових розмірах пенсіонери почнуть отримувати з вересня 2020 року.

 

Для працюючих пенсіонерів перерахунок пенсій з використанням нового показника мінімальної заробітної плати здійснюється після звільнення з роботи або припинення ними підприємницької діяльності.

 

УРЯД ВСТАНОВИВ АДРЕСНУ ДОПОМОГУ ДО ПЕНСІЙ РОДИНАМ ЗАГИБЛИХ (ПОМЕРЛИХ) ПІД ЧАС УЧАСТІ В АТО/ООС

З 1 серпня 2020 року 461 утриманцю (по Київській області) з числа членів сімей осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції та загинули (померли) внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, буде призначено адресну допомогу до пенсійної виплати.
Допомога буде виплачуватися тим родинам, яким пенсія у разі втрати годувальника обчислена згідно Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” і розмір пенсій яких (з урахуванням всіх виплат установлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною) не досягає 7800 грн.
У разі, якщо пенсія призначається на двох і більше утриманців, адресна допомога встановлюється у сумі, що не досягає до 6100 грн. на кожного із зазначених членів сім’ї. При цьому, максимальний розмір пенсійної виплати не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність (з 01.08.2020 -17120 грн.).
Приклад 1. Пенсія у разі втрати годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї, обчислена згідно Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, до 01.08.2020 становила 5600 грн. Після перерахунку з 01.08.2020 розмір пенсійної виплати буде складати 7800 грн.
Приклад 2. Пенсія у разі втрати годувальника на одного непрацездатного члена сім’ї, обчислена згідно Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, до 01.08.2020 становила 5600 грн., в тому числі 419,44 грн. – надбавка до пенсії за особливі заслуги перед Україною. Після перерахунку з 01.08.2020 розмір пенсійної виплати буде складати 8219,44 грн. (7800 грн. +419,44 грн.)
Приклад 3. Пенсія у разі втрати годувальника на двох непрацездатних членів сім’ї, обчислена згідно Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, до 01.08.2020 становила 7900 грн. (по 3950 грн. кожному члену сім”ї). Після перерахунку з 01.08.2020 розмір пенсійної виплати буде складати 12200 грн. (по 6100 грн. кожному члену сім’ї).
Приклад 4. Пенсія у разі втрати годувальника на трьох непрацездатних членів сім’ї, обчислена згідно Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, до 01.08.2020 становила 10272 грн. (по 3424 грн. кожному члену сім”ї). Після перерахунку з 01.08.2020 розмір пенсійної виплати буде складати 17120 грн. (по 5706,67 грн. кожному члену сім’ї).
З текстом постанови Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2020 р. № 674 «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб» можна ознайомитись за посиланням: 
https://www.kmu.gov.ua/…/pro-dodatkovij-socialnij-zahist-ok…


 

Електронна трудова книжка

Нова можливість Веб-порталу Пенсійного фонду України – електронна трудова книжка. Веб-портал Пенійного фонду - це зручний сервіс отримання інформації для кожного громадянина, не виходячи з дому. Проте останнім часом користувачі веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду все частіше звертаються із запитаннями з приводу можливості побачити дані про періоди роботи до 1998 року.

Наразі для вирішення цієї проблеми на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України створено новий електронний сервіс “Електронна трудова книжка” та розроблено відповідний порядок “Про запровадження обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі” затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1084. Завдяки цьому сервісу громадяни в подальшому зможуть переглядати відомості про свою трудову діяльність за будь-який час.

Новим сервісом “Електронна трудова книжка” можуть користуватися не лише застраховані особи, а їх роботодавці. Вони за наявності згоди на обробку персональних даних надаватимуть інформацію про трудову діяльність працівників у вигляді сканованих копій передбачених законодавством документів, засвідчених кваліфікованим електронним підписом.

У разі втрати паперової трудової книжки, користувачам веб-порталу ПФУ в подальшому не потрібно витрачати час на відновлення даних.

Скористатися електронним сервісом можна наступним чином:

  • увійти до особистого кабінету на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • ліворуч наявне меню “Комунікація з ПФУ”;
  • перейди на вкладку “Надання скан-копій трудової книжки”;
  • окремо долучити підготовлені скан-копії кожної сторінки трудової книжки як JPG-файл або повний документ зі всіма сторінками трудової книжки як PDF-файл;
  • відправити заяву на відпрацювання до Пенсійного фонду України.
Заява буде опрацьована працівниками Пенсійного фонду України, які проведуть оцифрування сканованої трудової книжки, що в подальшому дозволить призначати громадянам пенсію в автоматичному режимі.

СПЛАТА ВНЕСКІВ – ГАРАНТІЯСОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ МАЙБУТНІХ ПЕНСІОНЕРІВ

Конституцією України забезпечено право громадянам на соціальний захист. Це право гарантується загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій.

Своєчасне та в повному обсязі фінансування усіх видів пенсій, передбачених законодавством, є основною функцією, яку покликаний здійснювати Пенсійний фонд України. Однак тенденція “старіння нації” та, внаслідок цього, поступове збільшення кількості осіб пенсійного віку потребує постійного збільшення обсягів фінансування Фонду. Тому ключовим питанням, є забезпечення необхідних обсягів надходжень до Пенсійного фонду України.

Дотримання фінансової дисципліни щодо сплати внесків до Пенсійного фонду України безпосередньо впливає на розмір пенсій майбутніх пенсіонерів. Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” відповідальність за сплату внесків покладено на страхувальників – роботодавців, оскільки саме вони повинні забезпечити реалізацію права на пенсію своїм найманим працівникам. Нагадаємо, що до страхового стажу працівника включаються лише ті періоди (місяці) роботи, за які нараховані та сплачені страхові внески в розмірі не менше мінімального страхового внеску.

Проте, не всі керівники підприємств усвідомлюють, що порушення ними зобов’язання по сплаті внесків за найманих працівників сприяє виникненню напруги у солідарній системі пенсійного забезпечення.

Загальна сума заборгованості за усіма видами платежів, які адмініструє Пенсійний фонд України, по м. Переяславу та Переяслав-Хмельницькому району станом на 01.05.2020р. складає  402,5 тис.грн.

Найбільшими боржниками є:

-                     ЗАТ «Переяслав-Хмельницький хлібозавод» - 320,8 тис.грн.

-                     ТОВ «Фідес» - 32,4 тис.грн.

-                     ПАТ «Племзавод «Колос» - 42,5 тис.грн.

-                     Агрофірма «Сомкова Долина» - 6,8 тис.грн.

Недоотримані своєчасно кошти могли бути спрямовані на підвищення розміру пенсій та сприяти підвищенню рівня забезпечення незахищених верств населення.

Звертаємо увагу, що відтепер будь-яка особа має можливість переглянути свої персональні дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, зокрема, відомості про зарахування стажу, розмір заробітної плати, який буде врахований для призначення пенсії. Для цього необхідно зареєструватися на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gou.ua). Реєстрація здійснюється шляхом подання заяви у будь-яке відділення Пенсійного фонду України або за допомогою електронного цифрового підпису безпосередньо на Веб-порталі.